AKTS - Dikiş Teknikleri
Dikiş Teknikleri (MTT223) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dikiş Teknikleri | MTT223 | 3. Dönem | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Bu ders; giysiyi oluşturan parçaları tanımlayabilmeyi, uygulayacağı dikiş tekniklerine uygun malzemeleri seçebilmeyi, farklı dikiş tekniklerini uygulayabilmeyi ve dikim işlem sırasını hazırlayabilmeyi, bir temel gömlek dikimini gerçekleştirebilmeyi amaçlar. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Ürün gruplarına göre çeşitli giysilerin dikim teknikleri ve teknik özellikleri hakkında genel bilgi; etek ve bluz üzerinde çeşitli dikiş tekniklerinin uygulanması. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Çeşitli giysilerin (etek, pantolon, bluz. elbise, pantolon) dikim teknik özellikleri hakkında genel bilgi | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. | 
| 2 | Dikiş teknikleri uygulama: Pili, pilikaşe, kanun pili çalışmaları | " | 
| 3 | Dikiş teknikleri uygulama: Volan, fırfır, büzgü, kup, korsaj çalışmaları | " | 
| 4 | Dikiş teknikleri uygulama: Pat, manşet, kemer çalışmaları | " | 
| 5 | Dikiş teknikleri uygulama: Pervaz, pens çalışmaları | " | 
| 6 | Dikiş teknikleri uygulama: Biye, yırtmaç, lastik takımı | " | 
| 7 | Ara sınav (Teslim) | -- | 
| 8 | Gömlek dikimi işlem sırası hazırlama | " | 
| 9 | Gömlek dikimi (bebe yaka, şömiziye yaka, erkek yaka, kol, yırtmaç, manşet dikimi) | " | 
| 10 | Gömlek dikimi (bebe yaka, şömiziye yaka, erkek yaka, kol, yırtmaç, manşet dikimi) | " | 
| 11 | Gömlek dikimi (bebe yaka, şömiziye yaka, erkek yaka, kol, yırtmaç, manşet dikimi) | " | 
| 12 | Gömlek dikimi (bebe yaka, şömiziye yaka, erkek yaka, kol, yırtmaç, manşet dikimi) | " | 
| 13 | Gömlek dikimi (bebe yaka, şömiziye yaka, erkek yaka, kol, yırtmaç, manşet dikimi) | " | 
| 14 | Gömlek dikimi (bebe yaka, şömiziye yaka, pat, erkek yaka, kol, yırtmaç ve manşet dikimi) | " | 
| 15 | Gömlek dikimi (bebe yaka, şömiziye yaka, pat, erkek yaka, kol, yırtmaç ve manşet dikimi) | Genel sınava hazırlık | 
| 16 | Genel Sınav (Ürün teslimi) | -- | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Hazır Giyim Üretimi – Yard. Doç. Dr. Ferhan BilgiN | 
|---|---|
| 2. Temel Dikim Teknikleri 2: Bluz-Elbise, Emine Koca, Fatma Koç | |
| 3. Giyim, Fatma Bayraktar | |
| 4. Dikim Teknikleri ,Coles Myra | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 2 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 3 | 30 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 6 | 2 | 12 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 | 
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
