AKTS - Moda Tasarımı II
Moda Tasarımı II (MTT202) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Moda Tasarımı II | MTT202 | 4. Dönem | 4 | 4 | 0 | 6 | 10 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| MTT201 |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders, koleksiyon bütünlüğü gözeterek verilen somut tema doğrultusunda yaratıcı tekstil yüzeylerinin tasarlandığı ve koleksiyonda kullanıldığı 1 proje geliştirmeyi ve projenin teknik çözümlemelerini yapabilmeyi, üretimini gerçekleştirmeyi amaçlar. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Koleksiyon hazırlama temel ilke ve yöntemleri; tasarım süreci detay çalışmaları ; temaya uygun tasarımlar çizme ve artistik ve teknik çizimler yaparak giysi uygulamaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin ve projenin tanıtılması – Koleksiyon terimi, koleksiyon için araştırma parametreleri hakkında genel sunum yapılması, proje konusunun verilmesi, Araştırma projesi ve sunumların öğrenciler tarafından yapılması | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
| 2 | Araştırma projesi ve sunumların öğrenciler tarafından yapılması | " |
| 3 | Tasarımlara yönelik tekstil yüzeyii kumaş manipülasyonu ve malzeme araştırması, eskiz çalışmaları ve Moodboard/İlham Panosu görsellerinin hazırlanması | " |
| 4 | Model geliştirme çalışmaları, tekstil yüzeyi deneme çalışmaları | " |
| 5 | Tasarımların seçilmesi, tekstil yüzeyi deneme çalışmaları | " |
| 6 | Tasarımların teknik çözümlemelerine ilişkin kritiklerin verilmesi, tekstil yüzeylerine ilişkin kritiklerin verilmesi | " |
| 7 | Mood-Board, pafta ve yüzeylerin son incelemesi (Jüri öncesi kritik) | '' |
| 8 | Ara Sınav (Vize Jürisi – Proje ve tekstil yüzeylerinin sunumu/değerlendirmesi) | -- |
| 9 | Seçilen tasarımlara yönelik kumaş ve malzeme kritiklerinin verilmesi, kalıp hazırlığına başlanması, | " |
| 10 | Seçilen tasarımların kalıplarının yapılması, gerekli prototiplerin yapılması | " |
| 11 | Prova yapılması, kalıpların düzeltilmesi | " |
| 12 | Kumaşların kesilmesi ve yüzey çalışmaları | " |
| 13 | Giyimde detay çalışmaları, Teknik ve artistik çizimler | " |
| 14 | Ürünlerin kesim ve dikim işlemlerinin yapılması | " |
| 15 | Ürünlerin kesim ve dikim işlemlerinin yapılması, Mood-Board, Pafta ve ürünün son incelemesi (Jüri öncesi kritik) | " |
| 16 | Genel Sınav (Final Jürisi – Proje ve ürün sunumu/değerlendirmesi) | -- |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Fashion Design Course, Steven Faerm. |
|---|---|
| 2. Colors of Modern Fashion, Nancy Riegelman. | |
| 3. Fashion Design: The Complete Guide, John Hopkins | |
| 4. Textile Design, Simon Clarke | |
| 5. Textiles and Fashion - Basics Fashion Design, Jenny Udale | |
| 6. Research and Design for Fashion – Basics Fashion Design, Richard Sorger, Simon Seivewright | |
| 7. Fundamentals of Fashion Design, Jenny Udale |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 2 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 55 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 2 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
| Projeler | 2 | 4 | 8 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 200 | ||
