AKTS - Moda Editörlüğü
Moda Editörlüğü (MTT483) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Moda Editörlüğü | MTT483 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders; moda dergisi çıkarma sürecini açıklayabilmeyi, moda editörlerini tanıyabilmeyi, konsepte yönelik içerik ve görsel kolajı geliştirebilmeyi ve kişisel moda dergisini tasarlayabilmeyi amaçlar. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Geçmişinden başlayarak günümüze kadar olan süreçte moda tasarımı alanında gerçekleştirilen yenilikler, alana damga vuran kişiler trend kavramı, moda-medya ilişkisi, moda editörlüğü kavramının gelişimi ve gereklilikleri, içerik ve konsept kavramları, iletişim ağı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders hakkında genel bilgilendirmenin yapılarak öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerinin arttırılması. | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
| 2 | Editörlük kavramının derinlemesine incelenmesi. Moda editörlüğünün tarihi gelişimi ve güncel durumu. | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
| 3 | Moda editörlerinin görev alabileceği yayım organlarının tanıtılması. Avantaj ve dezavantajlarının örnekler eşliğinde anlatılması. | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
| 4 | Sosyal medya ve moda editörü ilişkilerinin çözümlenmesi. Bir itici güç unsuru olarak sosyal medyanın moda editörleri tarafından kullanımı. | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
| 5 | Trend nedir? Nasıl takip edilir? Nasıl yaratılır? | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
| 6 | Gündemin ve güncelin araştırılması, oluşturulması ve analizi. | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
| 7 | Ara Sınav | -- |
| 8 | Yazım kurallarında dikkat edilmesi gerekenler ve yöntemlerin anlatılması. | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
| 9 | İçerik nedir? Nasıl oluşturulur? Yöntemleri ve mevcut yöntemler | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
| 10 | Konsept nedir? Nasıl oluşturulur? Konsept oluşturma da dikkat edilecek noktalar. (Hedef kitle, toplumsal yapı vs.) | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
| 11 | Konsepte uygun içeriklerin-görsellerin hazırlanmasının önemi, yöntemleri | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
| 12 | İletişim ağı nedir? Nasıl oluşturulur? Nelere dikkat edilir? Öneminin anlatılması. | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
| 13 | Örnek çalışma | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
| 14 | Örnek çalışma | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
| 15 | Örnek çalışma | Bir sonraki dersin içeriğine uygun hazırlık ve araştırmaların yapılması. |
| 16 | Genel Sınav | -- |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Medya ve Tasarım, Süreyya Çakır,2014 |
|---|---|
| 2. Söz Mezbaası, EduardoGaleano, 1997 | |
| 3. Modanın Tüm Öyküsü, MarnieFogg, 2014 | |
| 4. Diana Crane, Moda ve Gündemleri, 2003 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 4 | 40 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 60 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | |||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 11 | 11 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | 4 | 3 | 12 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
