AKTS - Moda ve Tekstil Tasarımında Temel Tasarım I
Moda ve Tekstil Tasarımında Temel Tasarım I (MTT101) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Moda ve Tekstil Tasarımında Temel Tasarım I | MTT101 | 1. Dönem | 2 | 4 | 0 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders, tasarım bilgisi, tasarım ögeleri ve tasarım ilkeleri bilgisi edinebilmeyi, tasarıma yönelik araştırmalar yapabilmeyi, iki boyutlu tasarıma yönelik eskizler ve özgün tasarımlar yapabilmeyi, tasarım çalışmalarını eleştirebilmeyi amaçlar. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Plastik sanatların temel öğeleri ve ilkeleri, iki boyutlu renkli uygulamalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tasarım ve önemi, tasarım aşamaları, Tasarım öğeleri ve tasarım ilkeleri | Ders araç gereçleri listelenecek, her ders sonunda bir sonraki ders konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılması istenecek |
| 2 | Nokta nedir? Anlatım olanakları nelerdir? Nokta çalışmaları | " |
| 3 | Nokta çalışmaları | " |
| 4 | Çizgi nedir? Çizgi çeşitleri ve anlatım olanakları nelerdir? Çizgi Çalışmaları | " |
| 5 | Çizgi çalışmaları | " |
| 6 | Leke ve doku nedir? Nokta ve çizgi ile geometriksel düzenlemeler ve formlar üzerinde nokta ve çizgi ile doku ve leke çalışmaları | " |
| 7 | Ara sınav (Ara Değerlendirme) | -- |
| 8 | Işık- gölge çalışmalarına devam edilecek | " |
| 9 | Doğal obje etütlerinden (doku ve lekesel etkilerle)hareketle stilizasyon çalışmaları | " |
| 10 | Obje etüdleri | " |
| 11 | Doku nedir? Doğal ve yapay doku çalışmaları | " |
| 12 | Biçim çalışmaları | " |
| 13 | Biçim çalışmaları | " |
| 14 | Soyutlama çalışmaları | " |
| 15 | Soyutlama çalışmaları | " |
| 16 | Genel sınav (Genel değerlendirme) | -- |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Mümtaz Işıngör, Resim-I. Temel Sanat Eğitimi. MEB Yay. |
|---|---|
| 2. İ. Hulusi GÜNGÖR, Temel Tasar | |
| 3. Faruk ATALAYER, Temel Sanat Eğitimi. Anadolu Üniv. Yay | |
| 4. Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Sedir Yay. 1990 | |
| 5. Gülseren SÜDOR, Aynanın Gerçeği, Cumhuriyet Kitap Kulübü | |
| 6. M. IŞINGÖR, E.ETİ, M.ASLIER, Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, T.Tarih Kur. Yay. 1986 | |
| 7. Hidayet TELLİ, Üç Boyutlu İşler, MEB Yay. | |
| 8. Metin SÖZEN, Sanat Kavram ve Teknikleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi | |
| 9. Ercüment KALMIK, Renklerin Armoni Sistemi | |
| 10. E.FISCHER, Sanatın Gerekliliği | |
| 11. J. BERGER, Görme Biçimleri | |
| 12. W. DEONNA, Sanatta Ritimler ve Kanunlar | |
| 13. H. READ, Sanatın Anlamı, T.İş Bank. Yay. | |
| 14. J. M. PORROMON, Resimde Renk ve Uygulanışı |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 30 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 7 | 84 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 10 | 5 | 50 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 250 | ||
