AKTS - Moda ve Tekstil Tasarımında Temel Tasarım I

Moda ve Tekstil Tasarımında Temel Tasarım I (MTT101) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Moda ve Tekstil Tasarımında Temel Tasarım I MTT101 2 4 0 4 10
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Erdem Ünver
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, tasarım bilgisi, tasarım ögeleri ve tasarım ilkeleri bilgisi edinebilmeyi, tasarıma yönelik araştırmalar yapabilmeyi, iki boyutlu tasarıma yönelik eskizler ve özgün tasarımlar yapabilmeyi, tasarım çalışmalarını eleştirebilmeyi amaçlar.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 1- Tasarımı tanımlar, tasarım ögeleri ve ilkelerini doğru ifade eder.
  • 2. Tasarımın aşamalarını açıklar.
  • 3. Temel tasarım ögelerini ve ilkelerini anlatır.
  • 4. Tasarıma yönelik araştırmalar yapar.
  • 5. Tasarıma yönelik eskizler yapar.
  • 6. Alanın gerektirdiği tekniği kullanır.
  • 7. İzlenimlerini, imgelerini düzenler ve iki boyutlu görüntüye dönüştürür.
  • 8. Özgünlüğü olan iki boyutlu çalışmalar yapar.
  • 9. Tasarım çalışmalarını eleştirir.
Dersin İçeriği Plastik sanatların temel öğeleri ve ilkeleri, iki boyutlu renkli uygulamalar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tasarım ve önemi, tasarım aşamaları, Tasarım öğeleri ve tasarım ilkeleri Ders araç gereçleri listelenecek, her ders sonunda bir sonraki ders konusu ile ilgili ön çalışmalar yapılması istenecek
2 Nokta nedir? Anlatım olanakları nelerdir? Nokta çalışmaları "
3 Nokta çalışmaları "
4 Çizgi nedir? Çizgi çeşitleri ve anlatım olanakları nelerdir? Çizgi Çalışmaları "
5 Çizgi çalışmaları "
6 Leke ve doku nedir? Nokta ve çizgi ile geometriksel düzenlemeler ve formlar üzerinde nokta ve çizgi ile doku ve leke çalışmaları "
7 Ara sınav (Ara Değerlendirme) --
8 Işık- gölge çalışmalarına devam edilecek "
9 Doğal obje etütlerinden (doku ve lekesel etkilerle)hareketle stilizasyon çalışmaları "
10 Obje etüdleri "
11 Doku nedir? Doğal ve yapay doku çalışmaları "
12 Biçim çalışmaları "
13 Biçim çalışmaları "
14 Soyutlama çalışmaları "
15 Soyutlama çalışmaları "
16 Genel sınav (Genel değerlendirme) --

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Mümtaz Işıngör, Resim-I. Temel Sanat Eğitimi. MEB Yay.
2. İ. Hulusi GÜNGÖR, Temel Tasar
3. Faruk ATALAYER, Temel Sanat Eğitimi. Anadolu Üniv. Yay
4. Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Sedir Yay. 1990
5. Gülseren SÜDOR, Aynanın Gerçeği, Cumhuriyet Kitap Kulübü
6. M. IŞINGÖR, E.ETİ, M.ASLIER, Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri Grafik Resim, T.Tarih Kur. Yay. 1986
7. Hidayet TELLİ, Üç Boyutlu İşler, MEB Yay.
8. Metin SÖZEN, Sanat Kavram ve Teknikleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi
9. Ercüment KALMIK, Renklerin Armoni Sistemi
10. E.FISCHER, Sanatın Gerekliliği
11. J. BERGER, Görme Biçimleri
12. W. DEONNA, Sanatta Ritimler ve Kanunlar
13. H. READ, Sanatın Anlamı, T.İş Bank. Yay.
14. J. M. PORROMON, Resimde Renk ve Uygulanışı

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 70
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 30
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 70
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. X
3 Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. X
4 Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. X
5 Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. X
6 En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır
7 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar
8 Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır X
9 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. X
10 Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. X
11 Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. X
12 Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 6 96
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 12 7 84
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 10 5 50
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 250