AKTS - Moda Resmi II
Moda Resmi II (MTT116) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Moda Resmi II | MTT116 | 2. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
MTT115 Moda Resmi I |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders; giydirilen moda silüetlerini kumaş özelliklerine göre boyayabilmeyi, kumaş dokularını çeşitli tekniklerle çizip boyayabilmeyi, farklı poz dinamiklerini çizebilmeyi ve moda illüstrasyonları üzerine yapılan çalışmaları eleştirebilmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İnsan vücudu ölçü oranları, siluet hazırlama, basit giysi tasarımlarının siluete giydirilmesi ve renklendirilmesi, stüdyo içinde eleştiri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kumaş çeşitleri, özellikleri ve doku çalışmaları. | Gösterilen örnekler doğrultusunda ön hazırlık istenecektir. |
2 | Kumaş çeşitleri, özellikleri, doku ve desen çalışmaları | " |
3 | Poz dinamiklerine giysi giydirme, renklendirme, ışık gölge verme teknikleri | " |
4 | Poz dinamiklerine giysi giydirme ve boyama | " |
5 | Poz dinamiklerine giysi giydirme ve boyama | " |
6 | Poz dinamiklerine giysi giydirme ve boyama | Ara sınava hazırlık |
7 | Ara sınav (Ara değerlendirme) | -- |
8 | Dergi modellerinden poz çizimleri ve uygulama çalışmaları | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
9 | Dergi modellerinden poz çizimleri ve uygulama çalışmaları | " |
10 | Dergi modellerinden poz çizimleri ve uygulama çalışmaları | " |
11 | Dergi modellerinden poz çizimleri ve uygulama çalışmaları | " |
12 | Poz, giysi giydirme ve boyama uygulamaları | " |
13 | Poz, giysi giydirme ve boyama uygulamaları | " |
14 | Poz, giysi giydirme ve boyama uygulamaları | " |
15 | Poz, giysi giydirme ve boyama uygulamaları | " |
16 | Genel sınav (Genel değerlendirme) | -- |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Figüre Drawing For Fashion Design (Elizabetta Drudi, Tiziana Paci) |
---|---|
2. Moda resmi (Yrd. Doç.Pınar Olgaç) | |
3. Moda İllüstrasyonu Stilistlik (Naciye Baş) | |
4. Tasarım Mesleki Resim (Sabiha Eker Alpaslan) | |
5. Moda Resmi (M.E. B Yayınları) | |
6. Sharon-Indide Fashion Design III (Lee Tale) | |
7. Moda Olgusu (Cem Hakko) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 10 | 3 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 150 |