AKTS - Kalıp III
Kalıp III (MTT222) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kalıp III | MTT222 | 4. Dönem | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| MTT221 |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders; kumaş, model, kalıp ilişkilerini kurabilmeyi, temel beden kalıbı üzerinde pens kaydırmaları, yaka çizimleri ve model uygulamaları yapabilmeyi ve temel kol kalıbı üzerinde model uygulayabilmeyi amaçlar. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Temel beden ve kol kalıbı kopyası üzerinde pens kaydırma işlemleri; temel yaka çizimleri ile simetrik ve asimetrik model uygulamaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Model-Kumaş-Kalıp ilişkisini hakkında genel bilgi verme ve temel beden kopyasını alma işlemleri, Giysilerde vatka yüksekliği çizimi, kol evi oyuntusu derinleştirme işlemi | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır. |
| 2 | Kol evi oyuntusu derinleştirme işlemi, Kol ortası dikişli kol çizimi, Kol ortası dikişli kol çizimi üzerine model uygulama | " |
| 3 | Model uygulamalı bluz çizimi | " |
| 4 | Model Uygulama/Elbise-Bluz için (penslerin ortada yatay pens yapılması ile) | " |
| 5 | Model Uygulama/Elbise-Bluz için (penslerin ortada yatay pens yapılması ile) | " |
| 6 | Yelek çizimi, Çeşitli pat çizimleri | " |
| 7 | Ara sınav | -- |
| 8 | Klasik gömlek çizimi (model uygulamalı) | " |
| 9 | Asimetrik model uygulamaları (Tunik çizimi) | " |
| 10 | Asimetrik model uygulamaları (Elbise çizimi) | " |
| 11 | Çeşitli kol modeli uygulamaları | " |
| 12 | Çeşitli kol modeli uygulamaları | " |
| 13 | Kuplu model uygulamaları | " |
| 14 | Kuplu model uygulamaları | " |
| 15 | Çeşitli yaka modeli uygulamaları | Genel sınava hazırlık |
| 16 | Genel Sınav | " |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Lif ve Elyaf Kimyası, Prof. Dr. Mehmet Saçak, Gazi Kitabevi, Ankara, 2002. |
|---|---|
| 2. Tekstil Kimyası Ders Notları, Habib Dayıoğlu, İTU Tekstil Kimyası Ders Notları, İstanbul, 1992. | |
| 3. BAŞER, İ., Boyarmadde Kimyası, Marmara Üniversitesi Yayınları, İstanbul 1989. | |
| 4. • Chemistry, The Central Science, Theodore L. Brown, H. Eugene Lemay, Jr., Prentice Hall International,Inc., London,1985. | |
| 5. Polimer Kimyası, Prof. Dr. Mehmet Saçak, Düzeltilmiş 3. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara, 2006. | |
| 6. Polimer Kimyası, Prof. Dr. Birsen Beşergil, Gazi Kitabevi, Ankara, 2003. | |
| 7. Polimer Teknolojisi, Prof. Dr. Mehmet Saçak, Gazi Kitabevi, Ankara, 2005. | |
| 8. Tekstil Fiziği, Doç. Dr. Aslı Hockenberger, Alfa Basım, İstanbul, 2004. | |
| 9. Introduction to Textiles, Computer Based Learning System CD-ROM”, Department of Textile Industries, The University of Leeds LS29JT | |
| 10. Textile Chemistry R.H. Peters, 1975 ISBN 0444411208 | |
| 11. Textile Chemistry: Theory, technology, equipment, A.P.Moryganov,1997 ISBN 1560724390 | |
| 12. Schnittechnik für Damenbekleidung Konstruktionen für Keinderund und Blusen, Deutschen Bekleidungs, Academic München |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 9 | 1 | 9 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
