AKTS - Sanat Tarihi
Sanat Tarihi (GRT142) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Tarihi | GRT142 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | - Devirleri kronolojik olarak sıralayabilme - Prehistorik devir ile birlikte sanatın ortaya çıkışı, anlamı, önemi ve geçirdiği evreleri tanımlayabilme - Sanat ile ilgili kavramları, terimleri ifade edebilme - Sanatın oluşumunda, gelişiminde insanların yaşadığı doğal çevre, teknoloji, din, sosyo ekonomik yapı ve uygarlıkların birbirleriyle olan etkileşimlerini fark edebilme. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İnsanın ilk ortaya çıkışından günümüze dek olan uygarlıkların sanatı, geçirmiş oldukları evreler ve sanat tarzları; sanatın oluşumunda ve gelişiminde insanın yaşadığı doğal çevre, sosyo-ekonomik yapı, siyasi ve sosyal düzen, teknoloji, din ve uygarlıkların birbirleriyle olan ilişkileri ve etkileşimleri; prehistorik, protohistorik, Erken Tarih ve |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sanat Terimleri ve Kavramları Üslup Gelişimleri | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
| 2 | İlkel toplumlardan başlayarak sanatın geçirdiği evreler. Prehistorik, Protohistorik Devirde Sanat | " |
| 3 | Anadolu’da M.Ö.2 binde Sanat; Demir Devri Uygarlıkları Sanatı. | " |
| 4 | Mısır Sanatı ve Özellikleri | " |
| 5 | Mezopotamya Sanatı ve Karakteristik Özellikleri | " |
| 6 | Antik Yunan, Roma, Bizans Devri Sanatı. | " |
| 7 | ARA SINAV | -- |
| 8 | Erken, Orta Çağ Avrupa Sanatı; Heykeltraşlık ve Mimaride Perspektif özellikleri, Mekân Komp. özellikleri. | " |
| 9 | Avrupa’daki çeşitli Sanat Akımları ve Üslup özellikleri | " |
| 10 | Avrupa’daki çeşitli Sanat Akımları ve Üslup özellikleri | " |
| 11 | Avrupa’daki çeşitli Sanat Akımları ve Üslup özellikleri | " |
| 12 | Avrupa’daki çeşitli Sanat Akımları ve Üslup özellikleri | " |
| 13 | Avrupa’daki çeşitli Sanat Akımları ve Üslup özellikleri | " |
| 14 | Hümanizm İdealizm, Perspektifçilik, Doğalcılık, Maniyerizm, Barok-Rokoko | " |
| 15 | Neo. Klasizm; 19.yy. Sanat Akımları | " |
| 16 | Genel Sınav | -- |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. A.Turani, Dünya Sanat Tarihi, İst,2007 |
|---|---|
| 2. E.H Gomrich, Sanatın Öyküsü, İst, 1980 | |
| 3. G.Petrov, olaylar içinde Büyük sanatçılar ve Üstün Yapıtları, İst.1979 | |
| 4. S.K Yetkin, Estetik ve Ana Sorunları, İst.1979 | |
| 5. I.Edman, Sanat ve İnsan, İst.1977 | |
| 6. Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi 1.2.3 cilt İst. 1987 | |
| 7. M.Sözen U.Tanyeli, Sanat Kavram ve terimleri Sözcüğü, İst.1986 | |
| 8. D.Hasol, Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İst.1993 | |
| 9. S.Little, İzmler, Sanatı Anlamak | |
| 10. National Geographic, Visual History of the world, Berlin,2005 | |
| 11. Adam Hart-Davis, History, The Definitive Visual Guide, from the Dawn of civilization to the Present day, London 2007 | |
| 12. A.Cotterel, The Penguin Encyclopedia of Ancient Civilizations New York 1988 | |
| 13. J.McIntosh&C.Twist, Civilizations Ten Thousand Years of Ancient History, London, 2001 | |
| 14. G.Richter, A Handbook of Greek art, New York 1977 | |
| 15. A.Şişman Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş İst.2006 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | |||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | |||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 8 | 4 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 4 | 8 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
