AKTS - Çocuk Giysi Tasarımı
Çocuk Giysi Tasarımı (MTT355) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Giysi Tasarımı | MTT355 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders; çocuk giysilerinin taşıması gereken özellikleri, kullanılan kumaş ve diğer malzemelerin özelliklerini açıklayabilmeyi, yaş gruplarına göre tasarımlar yapabilmeyi, teknik çözümlemelerini yapabilmeyi ve üretebilmeyi amaçlar. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Çocuğun bedensel gelişimi, anatomik yapısı, çocuk giysi çeşitleri ve beden numaralarının bilgisi, tasarım aşamaları, yaş guruplarına göre çocuk giysi tasarım süreci ve uygulama örnekleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çocuğun bedensel gelişimi ve çocuk anatomisi hakkında bilgi. Çocuk Giysi çeşitleri ve çocuk giysi tasarımında beden numaraları hakkında bilgi | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır |
| 2 | Çocuk giysilerinin taşıması gereken özellikler, çocuk giysi tasarımında kullanılan kumaşlar ve süsleme materyallerinin özellikleri hakkında bilgi | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır |
| 3 | Çocuk giysi tasarımı aşamaları hakkında bilgi ve örneklendirme | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır |
| 4 | Yaş guruplarına göre (kız-erkek çocuk) çocuk giysi modelleri tasarlama | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır |
| 5 | Yaş guruplarına göre (kız-erkek çocuk) çocuk giysi modelleri tasarlama ve model geliştirme | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır |
| 6 | Çocuk giysi modelleri tasarlama ve model geliştirme, modellere karar verme | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır |
| 7 | Çocuk giysi kalıbı hazırlama | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır |
| 8 | Ara Sınav | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır |
| 9 | Çocuk giysi kalıbı hazırlama ve kesim | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır |
| 10 | Çocuk giysi kalıbı hazırlama ve kesim | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır |
| 11 | Modellerin dikimi | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır |
| 12 | Modellerin dikimi ve süslemesi | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır |
| 13 | Modellerin dikim ve süslemesi | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır |
| 14 | Modellerin dikim ve süslemesi | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır |
| 15 | Diktiği çocuk giysilerinin görsel sunumu | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır |
| 16 | Final Sınav | - |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Fashion Patternmaking Techniques for Children’s (Antonio Donnanno) |
|---|---|
| 2. Modelistlik kitabı (İsmek) | |
| 3. Kalıp hazırlama: Kız Çocuk Giysileri (İTKİB) | |
| 4. Metrik Sistemle Kalıp Hazırlama (Winifred Adrich) |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | |||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 7 | 3 | 21 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 5 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
