AKTS - Öğrenmede Etkili Stratejiler
Öğrenmede Etkili Stratejiler (HUM205) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenmede Etkili Stratejiler | HUM205 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | -Öğrencilere öğrenmenin etkili yöntemlerini öğretmek, -Öğrenmeyi etkileyen faktörlerin neler olduğu hakkında bilgi vermek, -Öğrenmenin temel stratejilerini aktarmak, -Öğrenme türleri hakkında bilgi vermek, -Öğrenme stillerinin neler olduğunu, kişinin kendi öğrenme stilinin hangisi olduğunu psikometrik araçlarla tespit etmek ve buna göre çalışma sistemini yeniden düzenlemek, -Motivasyon tekniklerini, içsel ve dışsal motivasyonu ve kişinin kendisini nasıl motive edebileceğini öğretmek, -Etkili ders çalışmanın nasıl yapılacağını öğretmek, -Öğrenmeyi Etkileyen faktörlerden kaygıyı anlamak, -Sınav kaygısı ile başa çıkmanın etkili teknikleri konusunda bilgi vermek, -Sınavlarda nasıl daha başarılı olabileceklerini öğretmek amaçlanmaktadır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Öğrenmenin etkili yöntemleri, öğrenme stratejileri ve stilleri, öğrenmeyi etkileyen faktörler ve başa çıkma yolları, motivasyon artırma, tekrar programı, zaman yönetimi. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Öğrenme Kavramı Öğrenme Kuramlarına Genel Bakış a. Bilişsel Yaklaşım b. Davranışçı Yaklaşım c. Nöro-Fizyolojik Kuram | Eğitim Psikolojisi s. 229-232 Psychology s. 173 Eğitim Psikolojisi s. 249-252 Psychology s. 173-208 | 
| 2 | Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler-I a. Zeka b. Yaş c. Olgunlaşma d. Güdülenme e. Biyolojik-Fizyolojik Durum | Eğitim Psikolojisi s. 234-244 | 
| 3 | Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler-II a. Genel Uyarılmışlık Hali ve Kaygı b. Önceki Öğrenilenlerin Aktarılması c. Öğrenme-öğretme yöntemleri d. Hazırbulunuşluk e. Zamanlama f. Dikkat | Eğitim Psikolojisi s. 238-245 | 
| 4 | Öğrenme Stratejileri a. Aralıklı ya da Toplu Öğrenme b. Sonuçlar Hakkında Bilgi c. Okuma ya da Anlatma d. Bütün Halinde ya da Parçalara Bölerek Öğrenme e. Programlanmış Öğrenme | Psikolojiye Giriş s. 119-126 | 
| 5 | Öğrenme Türleri a. Ezberleme b. Deneme-Yanılma c. Alışkanlık d. Koşullanma e. Problem Çözme | Öğrenmede Üstün Başarı, s.67-91 | 
| 6 | Öğrenme Stilleri a. Kinestetik b. Görsel c. İşitsel Öğrenme Stilleri Testi | Öğrenmede Üstün Başarı, s.121-143 | 
| 7 | Ara sınav | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular | 
| 8 | Hatırlama ve Unutma a. Kısa süreli Hafıza b. Uzun süreli Hafıza c. Hatırda tutulan Miktar d. Neden Unutuyoruz? | Psikolojiyi Anlamak, s. 246-274 Psikolojiye Giriş s. 133-142 Eğitim Psikolojisi s. 381-387 | 
| 9 | Motivasyon Teknikleri a. İçsel ve Dışsal Motivasyon b. Kendimizi Nasıl Motive Edebiliriz? | Psychology s. 451-465 Eğitim Psikolojisi s. 500-522 | 
| 10 | Etkili Ders Çalışma I a. Başarıya Giden Yol olarak Planlama Süreci b. Dinlemek ve Not Tutmanın Önemi c. Çalışmaya Başlamak ve Çalışmayı Sürdürmek | Eğitim Psikolojisi s. 459-471 Öğrenmede Üstün Başarı, s.153-161 | 
| 11 | Etkili Ders Çalışma II a. Zaman Yönetimi b. Çalışma ve Tekrar Programı | Öğrenmede Üstün Başarı, s.163-169 | 
| 12 | Etkili Ders Çalışma III a. Etkin Dinleme b. Daha Hızlı ve Etkili Okuma c. Sınavlara Hazırlık | Öğrenmede Üstün Başarı, s.170-178 | 
| 13 | Öğrenmeyi Etkileyen Faktörlerden Kaygı a. Ne Düzeyde Kaygı Yaşıyorum? b. Sınav Kaygısı Testi | Öğrenmede Üstün Başarı, s.179-182 | 
| 14 | Öğrenmeyi Etkileyen Faktörlerden Kaygı ile Başa Çıkma Teknikleri a. Sınav Kaygısı ile Başa Çıkma Teknikleri Nelerdir? b. Bu tekniklerin uygulamalı çalışmaları | Öğrenmede Üstün Başarı, s.183-191 | 
| 15 | Sınavlarda Başarılı Olmak Konusunda İpuçları | Öğrenmede Üstün Başarı, s.192-194 | 
| 16 | Genel Sınav | Ders sorumlusu tarafından hazırlanan sorular | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Eğitim Psikolojisi, Alim Kaya, Pegem Akademi, Ankara, 2017 | 
|---|---|
| 2. Eğitim Psikolojisi-Gelişim-Öğrenme-Öğretim, Binnur Yeşilyaprak, Pegem Yayıncılık, Ankara, 2006 | |
| 3. Psychology, J. S. Halonen, J.W.Santrock, Mc Graw Hill, USA, 1996 | |
| 4. Psikolojiyi Anlamak, C. G. Morris, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 2002 | |
| Diğer Kaynaklar | 5. Öğrenmede Üstün Başarı, Acar Baltaş, Remzi Kitabevi, 2016 | 
| 6. Psikolojiye Giriş, C. Morgan, Meteksan Yayınları, Ankara, 1986 | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 | 
| Toplam | 2 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | |||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | |||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | |||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 | 
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
