Proje II (MTT402) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Proje II MTT402 4 6 0 7 11
Ön Koşul Ders(ler)i
MTT401 Proje I
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. S. Egemen Nadasbaş
  • Öğr. Gör. Hikmet Dinç
  • Araş. Gör. Meryem Camcı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilerin yaratıcı, kavramsal ve estetik bir bakış açısıyla kapsül bir mezuniyet koleksiyonu tasarlamasını (8 look), üretmesini (4 look) ve sunmasını amaçlar.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Koleksiyonun çıkış noktasını kavramsal bir yaklaşımla ele alır.
  • Koleksiyon kurgusunu kavrar.
  • Tema doğrultusunda kapsül koleksiyon tasarlar.
  • Tasarımların teknik çözümlemelerini yapar.
  • Koleksiyonu için doğru malzeme ve üretim tekniklerini seçer.
  • Tasarımlarını 2. boyuttan 3. boyuta taşır.
  • Doğru ve etkileyici sunum yöntemlerini kullanır.
Dersin İçeriği Belirlenen proje konusuna bağlı, yaratıcı ve fonksiyonel tasarımlar hazırlama.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Proje konusu hakkında genel bilgilendirmenin yapılması ve öğrencilerin alt tema geliştirme süreçlerine başlaması Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır.
2 Alt temaların öğrenciler tarafından sözlü ve görsel sunumlarının yapılması "
3 Koleksiyonu şekillendirecek temaların belirlenmesi, form-malzeme-renk-yüzey, desen, aksesuar-styling detaylarının kararlaştırılması ve eskiz sürecine geçilmesi "
4 Eskiz çalışmalarına devam edilmesi "
5 Kapsül koleksiyonu oluşturacak görünümlerin seçilmesi ve ilk görünüm için kalıp ve prototip çalışmalarına başlanması. "
6 Kalıpları hazırlanan ürünlerin kesim ve dikim işlemlerinin yapılması "
7 Ürünlerin kesim ve dikim işlemlerinin yapılması, Mood-Board, Pafta ve ürünün son incelemesi (Jüri öncesi kritik) ''
8 Ara Sınav (Vize Jürisi) --
9 Jüri kritikleri doğrultusunda gerekli ise koleksiyon revizyonlarının yapılması ve kalıp-prototip süreçlerinin devamı "
10 Kalıp, prototip, ana üretim ve prova işlemleri "
11 Kalıp, prototip, ana üretim ve prova işlemleri "
12 Kalıp, prototip, ana üretim ve prova işlemleri "
13 Kalıp, prototip, ana üretim ve prova işlemleri "
14 Kalıp, prototip, ana üretim ve prova işlemleri "
15 Pafta ve koleksiyon son kritiği "
16 Genel Sınav (Final Jürisi – Projenin sunumu/değerlendirilmesi) --

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Colors of Modern Fashion, Nancy Riegelman.
2. Fashion Design Course, Steven Faerm.
3. Atlas of Fashion Designers, Lavra Eceiza Nebreda
4. Fundamentals of Fashion Design ,Jenny Udale
5. Developing a Collection – Basics Fashion Design ,Elinor Renfrew
6. Research and Design – Basics Fashion Design ,Simon Seivewright
7. Fashion Design Essentials: 100 Principles of Fashion Design ,Jay Calderin
8. Fashion Design Research ,Ezinma Mbeledogu
9. Fabric for Fashion: The Complete Guide: Natural and Man-Made Fibres, Amanda Johnston
10. Fashionpedia: The Visual Dictionary of Fashion Design, Fashionary

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 5 15
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 7 75
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. X
3 Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. X
4 Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. X
5 Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. X
6 En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır X
7 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar
8 Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır X
9 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. X
10 Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. X
11 Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. X
12 Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 10 160
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 5 80
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 5 5
Toplam İş Yükü 275