AKTS - Türk Sanat Tarihi
Türk Sanat Tarihi (MTT192) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Sanat Tarihi | MTT192 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Türk Sanatını Kavrayabilme |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Türk sanatının gelişimi, geçirdiği evreler. Orta Asya , Beylikler, Selçuklu, Osmanlı, Cumhuriyet Dönemi ve Çağdaş Türk Sanatı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı, kapsamı, yöntemi, kaynaklar | Her ders sonunda bir sonraki konu verilerek öğrencilerin araştırma yapmaları sağlanacaktır. |
| 2 | Türk Kültürü ve Sanatı kavramı, siyasi ve coğrafi belirleme | " |
| 3 | Türk Sanatına giriş: Türk Sanatının genel özellikleri, Türk Kültürü içindeki yeri ve kültürel coğrafyasının belirlenmesi | " |
| 4 | İslamiyet’ten önceki Türk Sanatı: Hun, Tabgaç, Avar, Göktürk ve Uygur Sanatları | " |
| 5 | İslamiyet’in kabulünden sonraki Türk Sanatları: Karahanlılar, Gazneliler | " |
| 6 | Büyük Selçuklu Sanatı | " |
| 7 | ARASINAV | -- |
| 8 | Anadolu Selçuklu Sanatı | " |
| 9 | Beylikler ve Erken Osmanlı Sanatı | " |
| 10 | Yükselme dönemi Osmanlı Sanatı | " |
| 11 | Osmanlı Sanatının Klasik Çağı | " |
| 12 | Batılılaşma Dönemi Türk Sanatı | " |
| 13 | Cumhuriyet Dönemi Türk Sanatı | " |
| 14 | Türk Süsleme ve El Sanatları | " |
| 15 | Türk Süsleme ve El Sanatları | " |
| 16 | Genel Sınav | -- |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. 1- Arık, Rüçhan, Batılılaşma dönemi Tasvir Sanatı, Ankara, 1988 |
|---|---|
| 2. 2- Aslanapa, Oktay, Türk Sanatı, İstanbul, 1984 | |
| 3. 3- Başkan, Seyfi, Sanat ve Tarih, Ankara, 2000 | |
| 4. 4- Cezar, Mustafa, Sanatta Batıya açılış ve Osman Hamdi, İstanbul, 1971 | |
| 5. 5- Sözen, Metin, cumhuriyet Dönemi Türk Mimarlığı, Ankara, 1983 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | |||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | |||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | |||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 5 | 60 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
