AKTS - Makroiktisat Uygulamaları
Makroiktisat Uygulamaları (ECON506) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Makroiktisat Uygulamaları | ECON506 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Makroekonomik konularda analiz ve yorum yapabilme yeteneği geliştirmektir. Dinamik stokastik genel denge modelleri ile ekonominin bir bütün olarak nasıl hareket ettiğinin anlaşılması hedeflenmektedir. Gerekli teknik araçların kullanımı temin edilerek neoklasik model uygulamaları, fiyat katılığı varsayımı altında para ve maliye politikası modelleri incelenecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Dersin İçeriği | Makroiktisadın modern ve geleneksel okulları; ekonomik büyüme modelleri; büyüme muhasebesi; üretim fonksiyonu yaklaşımı; Okun kanunu; Philips eğrisi; tüketim, yatırım ve tasarruf davranışları ve makro uygulamaları; para talebi teori ve uygulaması; kamu bütçe kısıtı; açıklar, borçlar, ödemeler bilançosu ve cari açık problemi; eşanlı denklem modeller |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Genel Değerlendirmesi | |
2 | Zaman serileri, filtreleme | |
3 | Zaman serileri, filtreleme | |
4 | Genel denge modeli çözüm metodları, araçların tanıtılması: Octave ve Dynare | |
5 | Genel denge modeli çözüm metodları, araçların tanıtılması: Octave ve Dynare | |
6 | Neoklasik model çözümü ve Dynare uygulamas | |
7 | Neoklasik model çözümü ve Dynare uygulaması | |
8 | Neoklasik model uygulaması: Aguiar-Gopinath (2007) modeli | |
9 | Neoklasik model uygulaması: Aguiar-Gopinath (2007) modeli | |
10 | Yeni Keynesyen model çözümü ve Dynare uygulamas | |
11 | Yeni Keynesyen model çözümü ve Dynare uygulamas | |
12 | Para ve maliye politikası uygulamaları | |
13 | Para ve maliye politikası uygulamaları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Woodford, M. (2003). Interest and Prices: Foundations of a Theory of Monetary Policy, Princeton University Press. |
---|---|
2. Gali, J. (2015). Monetary Policy, In ation, and the Business Cycle: An Introduction to the New Keynesian Framework, Princeton University Press. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 80 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Politik iktisattaki temel yaklaşım ve/veya teorileri karşılaştırır ve her birini eleştirel olarak değerlendirir | |||||
2 | Temel makroekonomik teorileri ve/veya yaklaşımları karşılaştırır ve her birini eleştirel olarak değerlendirir | |||||
3 | Diğer ilgili disiplinlerden ( siyaset bilimi, sosyoloji vb.) tamamlayıcı yaklaşımları kullanarak sorunları çözer | |||||
4 | Beşeri ve sosyal bilimlerde micro-makro ilişkisini kurmak için gerekli becerileri geliştirir | |||||
5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz eder ve yorum yapar | |||||
6 | Alanyazını taraması yaparak teorik bilgi edinir ve ampirik olarak test edilebilir hipotezler çıkarır | |||||
7 | Politik iktisattaki karmaşık problemleri çözebilmek için yeni yaklaşım/teoriler geliştirir | |||||
8 | Yeni alan/problemlere eleştirel düşünce ve/veya nitel ve nicel teknikler uygulayabilir | |||||
9 | Araştırma tasarlama ve araştırmayı uygun zaman ve çerçeve içinde yürütebilir | |||||
10 | Akademik araştırmaya dayalı politika önerileri geliştirebilir ve sunabilir | |||||
11 | Öğrenmeye devam eder ve bağımsız olarak ileri araştırma yapabilir |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 0 |