AKTS - Avrupa Birliği Kurumsal Yapısı
Avrupa Birliği Kurumsal Yapısı (AB501) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Avrupa Birliği Kurumsal Yapısı | AB501 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | • Avrupa bütünleşmesi ve tarihçesi ışığında AB kurumlarını tanıtmak; • Detaylı bir şekilde AB kurumlarının işleyişi ve tarihi süreçte uğradıkları değişimleri hakkında detaylı bilgi vermek; • AB politikalarında AB kurumlarının tarihsel olarak değişen rolü hakkında öğrencilerin bilgi edinmelerine yardımcı olmak; ve • Lizbon sonrası son dönem değişiklikleri ele almaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Avrupa bütünleşmesinin tarihçesi ve teorik çerçevesi, Avrupa Birliği (AB) kurumsal yapısı ve işleyişi, tarihsel süreci, AB kurum ve organlarının işleyişi, AB?nin kurumsal yapısını değiştiren anlaşmalar; AB politikalarının değerlendirilmesi, bu politikaların işleyişinde rol alan kurumların değişen rolleri; bu politikalar kapsamında Türkiye. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Avrupa Bütünleşmesinin Tarihi Gelişimi | Kaya vd. s. 1-21. |
| 3 | AB Kurumlarına Giriş | Kaya vd. s. 25-41 |
| 4 | Bakanlar Konseyi ve Komisyon | Akçay ve Göçmen (ed.), s. 161-197 |
| 5 | Avrupa Parlamentosu ve Avrupa Birliği Konseyi | Akçay ve Göçmen (ed), s. 109-159 |
| 6 | AB Hukuku ve AB Adalet Divanı | Kaya vd., s. 117-137; Akçay ve Göçmen (ed) s. 201-225 |
| 7 | ARA SINAV | |
| 8 | Avrupa Birligi’nde Politika Yapimi | Akçay ve Göçmen (ed), s. 281-315 |
| 9 | Örnek Politikalar – Çevre ve Eğitim Politikası | Kaya vd., s. 195-212, 243-256 |
| 10 | Örnek Politikalar – AB Genişlemesi, Komşuluk Politikası ve Avrupalılasma | Kaya vd., s. 43-58; Akçay ve Göçmen (ed), s. 631-650 |
| 11 | Örnek Politikalar – AB Güvenlik ve Savunma Politikası | Kaya vd., s. 257-273 |
| 12 | Örnek Politikalar – AB Bölgesel Politikası | Kaya vd., s. 181-194 |
| 13 | Örnek Politikalar – AB Sosyal Politikası | Kaya vd., s.213-224 |
| 14 | Sonuç |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Akçay, B. Göçmen, I. (ed) (2012). Avrupa Birliği –Tarihçe, Teoriler, Kurumlar ve Politikalar. Ankara :Seçkin Yayıncılık. |
|---|---|
| 2. Karluk, S. R. (2011) Avrupa Birliği Kuruluşu Gelişmesi Genişlemesi Kurumları. Istanbul: Beta. | |
| 3. Kaya, A.Aydın-Düzgit, S.Gürsoy, Y. Beşgül, Ö.O. (ed) (2011). Avrupa Birliği’ne Giriş Tarih, Kurumlar ve Politikalar. İstanbul: İstanbul Bilgi Yayınları. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 40 |
| Sunum | 1 | 30 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisi kazanır | X | ||||
| 2 | Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisi kazanır. | X | ||||
| 3 | Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisi kazanır | X | ||||
| 4 | Uluslararası ilişkiler konusunda farklı perspektiflere sahip olur | X | ||||
| 5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonlarına ilişkin analiz yapma yeteneği kazanır | X | ||||
| 6 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirir | X | ||||
| 7 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirir | X | ||||
| 8 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirir | X | ||||
| 9 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirir | X | ||||
| 10 | Eleştirel analiz, yorum ve tartışma becerilerini geliştirerek açık fikirli bir öğrenme yaklaşımını benimser | X | ||||
| 11 | Argüman geliştirme yeteneğini kazanır. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 75 | 75 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
