AKTS - Pazarlama Modelleri
Pazarlama Modelleri (MAN612) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Pazarlama Modelleri | MAN612 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı pazarlamadaki teorileri derinlemesine anlamak ve pazarlama problemlerine genel modelleme uygulamalarını tanıtmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Pazarlama teorilerinin gelişimi, tüketici davranışı modelleri, endüstriyel satın alma modelleri, yeni ürün yayılım modelleri, uluslararası pazarlama stratejileri, pazarlama karar destek sistemleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse genel bir bakış: Müfredatın kontrol edilmesi, beklentilerin tartışılması ve genel değerlendirme | |
| 2 | Pazarlamanın tanımı, pazarlama yönelimleri, değer önerileri | |
| 3 | Rekabet stratejileri, pazarlama çevresi | |
| 4 | Tüketici Davranışı modelleri | |
| 5 | • Howard and Sheth Model • Engel, Kollet, Blackwell (EKB) Model | |
| 6 | • Theory of Reasoned Action (Fishbein and Ajzen) • Theory of Planned Behaviour • Hawkins Stern- Impulse Buying Theory | |
| 7 | • Motivation-Need Theory (Maslow’s Theory of Motivation, Herzberg’s 2 factor theory, McClelland’s Need Theory, etc) | |
| 8 | Orgutsel satın alma modelleri | |
| 9 | Makale tartismalari | |
| 10 | Ürün tanımı, ürün seviyeleri, PLC stratejileri, yeni ürün geliştirme, markalaşma, hizmet pazarlaması Yeniliklerin Yayılması Teorisi | |
| 11 | Fiyatlandırma kavramları ve stratejileri, yeni ürünler için fiyatlandırma stratejileri, yönetim muhasebesi perspektifiyle tartışma | |
| 12 | Pazarlama Kanalları, online pazarlama, perakende ve toptan satış, çoklu kanal kullanımı | |
| 13 | İletişim Kuramları, Bütünleşik Pazarlama İletişimi | |
| 14 | Sürdürülebilirlik, Kar amacı gütmeyen kuruluşlar için pazarlama, Etik | |
| 15 | Genel değerlendirme | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. - Quantitavie Marketing and Marketing Management, eds. Diamantopoulos, A., Fritz, W., Hildebrant, L. (2012) Springer Publishing |
|---|---|
| 2. - Marketing Models by Lilien, G.L., Kotler, P., Moorthy, K.S. (1992) Prentice Hall | |
| Diğer Kaynaklar | 3. Journal articles |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 10 | 50 |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
| Toplam | 12 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Gerekli literatür taraması yaparak, araştırma sorunsalı ortaya koyma, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı yapma ve nitel/nicel yöntemleri kullanarak sonuca ulaşır ve sonuç olarak akademik yayın yapma becerisine sahip olur | |||||
| 2 | Araştırma etiği hakkında farkındalık sahibi olur. | |||||
| 3 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |||||
| 4 | İşletmelerde oraya çıkan sorunlara hem kuramsal, hem kavramsal, hem de araştırmacı gözüyle bakar. | X | ||||
| 5 | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanır. | X | ||||
| 6 | İşletmecilik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Genel işletmecilik alanında temel kavram ve yöntemlere hakim olur. | X | ||||
| 8 | Genel işletmecilik alanındaki akademik literatüre ve uluslararası gelişmelere hakim olur. | X | ||||
| 9 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapar. | |||||
| 10 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | X | ||||
| 11 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede inisiyatif kullanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 1 | 15 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 10 | 3 | 30 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
