AKTS - Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi
Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi (MAN622) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi | MAN622 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin belirlilik ve belirsizlik koşulları altında en uygun yatırım kararlarını alabilmesini ve en uygun portföyleri oluşturabilmesini hedefler. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Optimal portföy seçimi, portföy yönetimi, varlık fiyatlama modelleri,y atırım analizi teknikleri, türev finansal araçlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yatırım Ortamı | Bölüm 1 |
| 2 | Menkul kıymet alım satımı | Bölüm 2 |
| 3 | Menkul Kıymet Piyasaları | Bölüm 3 |
| 4 | Etkin Piyasalar, Yatırım Değeri ve Piyasa Fiyatı | Bölüm 4 . Piyasa etkinliği ile ilgili güncel makaleler |
| 5 | Risksiz menkul kıymet değerlemesi | Bölüm 5 ve 14 |
| 6 | Hisse Senedi Değerlemesi | Bölüm 17 |
| 7 | Portföy seçim problemi | Bölüm 6 |
| 8 | Vize | |
| 9 | Sermaye varlıklarını fiyatlama modeli | Bölüm 9 ve bu konudaki güncel makaleler |
| 10 | Faktör modelleri | Bölüm 10 ve ilgili güncel makaleler |
| 11 | Arbirtaj fiyatlama modeli | Bölüm 11 ve ilgili makaleler |
| 12 | Futures | Bölüm 20 |
| 13 | Opsiyonlar | Bölüm 19 |
| 14 | Finansal Analiz | Bölüm 22 |
| 15 | Yatırım yönetimi | Bölüm 23 |
| 16 | Portföy performans analizi | Bölüm 24. |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. "Investments" William Sharpe, Gordon J. Alexander |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. İlgili makaleler |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 20 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 5 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 21 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 1 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 99 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Gerekli literatür taraması yaparak, araştırma sorunsalı ortaya koyma, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı yapma ve nitel/nicel yöntemleri kullanarak sonuca ulaşır ve sonuç olarak akademik yayın yapma becerisine sahip olur | X | ||||
| 2 | Araştırma etiği hakkında farkındalık sahibi olur. | X | ||||
| 3 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | ||||
| 4 | İşletmelerde oraya çıkan sorunlara hem kuramsal, hem kavramsal, hem de araştırmacı gözüyle bakar. | X | ||||
| 5 | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanır. | X | ||||
| 6 | İşletmecilik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Genel işletmecilik alanında temel kavram ve yöntemlere hakim olur. | X | ||||
| 8 | Genel işletmecilik alanındaki akademik literatüre ve uluslararası gelişmelere hakim olur. | X | ||||
| 9 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapar. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | X | ||||
| 11 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede inisiyatif kullanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 4 | 20 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
