AKTS - Çok Boyutlu Veri Modelleme
Çok Boyutlu Veri Modelleme (ECON553) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çok Boyutlu Veri Modelleme | ECON553 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere teorik istatistiksel kavramlar hakkında yeterli bilgi verip, R yazılımında programlama yapabilme yeteneği kazandırmaktır. Bu sayede öğrenciler kendi araştırmalarındaki çok boyutlu istatistiksel analizlerde R programını kullanabilecektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Çok değişkenli istatistik, faktör analizi, temel bileşenler analizi, önyükleme, durum uzayı analizi ve Kalman Filtresi, Markov Zinciri, yumuşak geçiş, frekans bölgesi, fonksiyonal regresyon analizi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çok Değişkenli İstatistikte Bazı Kavramlar | WWSW ve KSS |
| 2 | Sınıflandırma, Ayrıştırma ve Yakınlık | WWSW ve KSS |
| 3 | Faktör Analizi ve Temel Bileşenler Analizi | WWSW ve KSS |
| 4 | Önyükleme | WWSW ve KSS |
| 5 | Durum Uzayı Analizi ve Kalman Filtresi | WWSW, KSS ve JDH |
| 6 | Markov Zinciri Modelleri | WWSW, KSS ve JDH |
| 7 | Yumuşak Geçiş ve Eşik Modelleri | Ders Notları |
| 8 | Frekans Bölgesi: Fourier Fonksiyonu | WWSW, KSS ve JDH |
| 9 | Periyodogram | WWSW |
| 10 | N ve T için Asimptotik Konseptler | JDH |
| 11 | Ridge Regresyonu ve Lasso Tahmincisi | Ders Notları |
| 12 | Fonksiyonel Regresyon Analizi | Ders Notları |
| 13 | Bilgi Birikimli Çok Katmanlı Modeller (IAM) | Ders Notları |
| 14 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. K. S. Srivastava (2002) Methods of Multivariate Statistics. Wiley Series in probability and statistics |
|---|---|
| 2. W.W.S. Wei (1991) Time Series Analysis: Univariate and Multivariate Methods. Addison Wesley Publishing Company. | |
| 3. J. D. Hamilton (1994)Time Series Analysis. Princeton University Press |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 2 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 18 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Temel mikro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir | |||||
| 2 | Temel makro ekonomik teorileri ve yaklaşımları karşılaştırabilir ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir | |||||
| 3 | Matematiksel modelleme uygular | X | ||||
| 4 | İktisadi olguları istatistiksel ve ekonometrik yöntemleri kullanarak analiz eder | X | ||||
| 5 | Temel ekonomik göstergeleri analiz edebilir ve yorumlar | X | ||||
| 6 | Literatür taraması yaparak teorik bilgiye ulaşabilir ve ampirik olarak doğrulanabilir bir hipotez oluşturur | X | ||||
| 7 | Bir araştırma tasarlayabilir ve belirlenen zaman çerçevesinde araştırmayı yürütebilir | X | ||||
| 8 | Uygulamalı iktisat alanındaki karmaşık problemlerin çözümlerine yönelik yeni yaklaşımlar geliştirebilir | X | ||||
| 9 | Akademik araştırma sonuçlarına dayanan uygun politikalar geliştirir ve önerebilir | X | ||||
| 10 | Sorunların çözümü için diğer disiplinlerden elde edilen bilgi ile ekonomik bilgiyi birleştirerek değerlendirebilir | |||||
| 11 | Bilgi teknolojisini etkin bir şekilde kullanabilir | X | ||||
| 12 | Bağımsız araştırma yapabilir ve öğrenebilme becerisi edinir | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 21 | 21 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
