AKTS - Dünya Tarihi II
Dünya Tarihi II (IR102) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dünya Tarihi II | IR102 | 2. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Alan Gezi. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | -Öğrencilerin tarih bilgilerini insanlık tarihinin kültürel, dini ve felsefi yanlarını da katarak geliştirmek -Bilim Devriminden günümüze kadar olan kesitte dünya tarihi konusunda bir başlangıç eğitimi vermek | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Kronolojik bir sıra içerisinde Bilim Devriminden günümüze kadar geçen süreçte yükselen uygarlıklar. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Derse genel giriş | Yok | 
| 2 | 17. YY Kraliyet Devletleri | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 16, ss. 363-384. | 
| 3 | Erken Modern Avrupa’da Bilim ve Ticaret | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 17, ss. 385-407. | 
| 4 | 18. YY Avrupa’sında Güçler Dengesi, 18. YY Avrupa’sında Kültür ve Toplum | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 18 ve Bölüm 19, ss. 408-448. | 
| 5 | Fransız Devrimi ve Napolyon Avrupası, 1789-1815 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 20, ss. 449-470. | 
| 6 | Endüstrileşen Avrupa | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 21, ss. 471-494. | 
| 7 | Ara Sınav | Yok | 
| 8 | Avrupa’da Devlet İnşası ve Sosyal Değişim, 1850-1871 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 23, ss. 516-538. | 
| 9 | Avrupa Kültürünün Krizi, 1871-1914 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 24, ss. 539-558. | 
| 10 | Avrupa ve Dünya, 1870-1914 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 25, ss. 559-582. | 
| 11 | Savaş ve Devrim | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 26, ss. 583-606. | 
| 12 | Avrupa’da İstikrar Arayışları, 1920-1939 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 27, ss. 607-629. | 
| 13 | Küresel Felaket: II. Dünya Savaşı, 1939-1945 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 28, ss. 630-654. | 
| 14 | Soğuk Savaş ve II. Dünya Savaşı Ertesinde Ekonomik Toparlanma: 1945-1970 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 29, ss. 655-676. | 
| 15 | Soğuk Savaşın Sonu ve Yeni Küresel Tehditler: 1970’den Günümüze | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 30, ss. 677-698. | 
| 16 | Final Sınavı | Yok | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Mark Kishlansky, Patrick Geary ve Patricia O’Brien, Civilization in the West: Combined Volume, (Boston: Pearson, 2010). International Edition | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Thomas Munck. Seventeenth-Century Europe, 1598-1700 (New York: St. Martin’s Press, 2005). | 
| 3. John Henry. The Scientific Revolution and the Origins of Modern Science (New York: Palgrave, 2008). | |
| 4. Michael Schaich. Monarchy and Religion: The Transformation of Royal Culture in Eighteenth-century Europe (Oxford: Oxford University Press, 2007). | |
| 5. Getrude Himmelfarb. The Roads to Modernity: The British, French and American Enlightenments (New York: Random House, 2004). | |
| 6. Peter McPhee. The French Revolution, 1789-1799 (New York: Oxford University Press, 2002). | |
| 7. Niall Ferguson. The Cash Nexus: Money and Power in the Modern World, 1700-2000 (New York: Basic Books, 2001). | |
| 8. Denis Mack Smith. Mazzini (New Haven: Yale University Press, 1994). | |
| 9. David Blackbourn. The Long Nineteenth Century: A History of Germany, 1780-1918 (New York: Oxford University Press, 1998). | |
| 10. Kevin Repp. Reformers, Critics and the Paths of German Modernity, 1890-1914 (Cambridge: Harvard University Press, 2000). | |
| 11. Norman Rich. Great Power Diplomacy, 1814-1914 (New York: McGraw-Hill, 1992). | |
| 12. Jeffrey Verhey. The Spirit of 1914: Militarism, Myth and Mobilization in Germany (Cambridge: Cambridge University Press, 2000). | |
| 13. Sheila Fitzpatrick. Everyday Stalinism-Ordinary Life in Extraordinary Times: Soviet Russia in the 1930s (New York: Oxford University Press, 1999). | |
| 14. John Keegan. The Second World War (New York: Viking, 1990). | |
| 15. Derek W. Urwin. Western Europe Since 1945: A Political History (London: Longman, 1989). | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 14 | 30 | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 | 
| Toplam | 16 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
| 3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
| 4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
| 5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
| 7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
| 8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 14 | 5 | 70 | 
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 28 | 28 | 
| Toplam İş Yükü | 188 | ||
