AKTS - Rusya ve Sovyetler Birliği Tarih ve Siyaseti
Rusya ve Sovyetler Birliği Tarih ve Siyaseti (IR314) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Rusya ve Sovyetler Birliği Tarih ve Siyaseti | IR314 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Alan Gezi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersi alan öğrencilerin Rusya İmparatorluğu, Sovyetler Birliği ve Rusya Federasyonu devamlılığında Rusya'nın dünya siyasetindeki yerini belirleyen unsurlar ile aşina olmaları amaçlanmakatdır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Rusya İmparatorluğu tarihi; Sovyetler Birliği tarihi; Sovyetler Birliğinin çözülme ve yeni Rusya Federasyonu`nun bağımsızlığını perçinleme dönemlerindeki önemli sorun ve yeniden yapılanma alanları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Genel Giriş: 1917 Devrimine Kadarki Rus Tarihinin Anahatları | Yok |
| 2 | Devrim Yılları: 1917-1921 | Kenez, Bölüm 1 ve 2, ss. 1-40. |
| 3 | Yeni Ekonomi Poltikası: 1921-1929 | Kenez, Bölüm 3, ss. 41-79. |
| 4 | Kolektifleştirme ve Birinci Beş Yıllık Plan | Kenez, Bölüm 4, ss. 80-102. |
| 5 | Stalinizm ve Terör | Kenez, Bölüm 5, ss. 103-131. |
| 6 | İkinci Dünya Savaşı ve Sovyetler Birliği | Kenez, Bölüm 6, ss. 132-159. |
| 7 | Hruşçov Dönemi | Kenez, Bölüm 8, ss. 184-213. |
| 8 | Ara Sınav | Yok |
| 9 | Brejnev Dönemi | Kenez, Bölüm 9, ss. 214-242. |
| 10 | Gorbaçov Dönemi: Rusya'da Komünizmin Sonu | Sakwa, Bölüm 1, ss. 1-37. |
| 11 | Millet, Milliyetçilik ve Rus Devleti | Sakwa, Bölüm 3, ss. 94-131. |
| 12 | Çok Partili Sisteme Geçiş | Sakwa, Bölüm 4, ss. 132-178. |
| 13 | Rusya'nın Dış ve Savunma Politikalarının Ortaya Çıkışı | Sakwa, Bölüm 8, ss. 286-321. |
| 14 | Bağımsız Devletler Topluluğu ve Sovyet Mirası | Sakwa, Bölüm 9, ss. 322-391. |
| 15 | Yetsin'den Putin'e Rusya'da Demokrasi ve anti-demokrasi | Okuma Paketi |
| 16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Richard Sakwa, Russian Politics and Society. London: Routledge, 1993. |
|---|---|
| 2. Peter Kenez, A History of the Soviet Union: from the Beginning to the End. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 50 |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 50 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 11 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
| 3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
| 4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
| 5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
| 7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
| 8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 5 | 20 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
