AKTS - Rusya ve Sovyetler Birliği Tarih ve Siyaseti
Rusya ve Sovyetler Birliği Tarih ve Siyaseti (IR314) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Rusya ve Sovyetler Birliği Tarih ve Siyaseti | IR314 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Alan Gezi. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Bu dersi alan öğrencilerin Rusya İmparatorluğu, Sovyetler Birliği ve Rusya Federasyonu devamlılığında Rusya'nın dünya siyasetindeki yerini belirleyen unsurlar ile aşina olmaları amaçlanmakatdır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Rusya İmparatorluğu tarihi; Sovyetler Birliği tarihi; Sovyetler Birliğinin çözülme ve yeni Rusya Federasyonu`nun bağımsızlığını perçinleme dönemlerindeki önemli sorun ve yeniden yapılanma alanları. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Derse Genel Giriş: 1917 Devrimine Kadarki Rus Tarihinin Anahatları | Yok | 
| 2 | Devrim Yılları: 1917-1921 | Kenez, Bölüm 1 ve 2, ss. 1-40. | 
| 3 | Yeni Ekonomi Poltikası: 1921-1929 | Kenez, Bölüm 3, ss. 41-79. | 
| 4 | Kolektifleştirme ve Birinci Beş Yıllık Plan | Kenez, Bölüm 4, ss. 80-102. | 
| 5 | Stalinizm ve Terör | Kenez, Bölüm 5, ss. 103-131. | 
| 6 | İkinci Dünya Savaşı ve Sovyetler Birliği | Kenez, Bölüm 6, ss. 132-159. | 
| 7 | Hruşçov Dönemi | Kenez, Bölüm 8, ss. 184-213. | 
| 8 | Ara Sınav | Yok | 
| 9 | Brejnev Dönemi | Kenez, Bölüm 9, ss. 214-242. | 
| 10 | Gorbaçov Dönemi: Rusya'da Komünizmin Sonu | Sakwa, Bölüm 1, ss. 1-37. | 
| 11 | Millet, Milliyetçilik ve Rus Devleti | Sakwa, Bölüm 3, ss. 94-131. | 
| 12 | Çok Partili Sisteme Geçiş | Sakwa, Bölüm 4, ss. 132-178. | 
| 13 | Rusya'nın Dış ve Savunma Politikalarının Ortaya Çıkışı | Sakwa, Bölüm 8, ss. 286-321. | 
| 14 | Bağımsız Devletler Topluluğu ve Sovyet Mirası | Sakwa, Bölüm 9, ss. 322-391. | 
| 15 | Yetsin'den Putin'e Rusya'da Demokrasi ve anti-demokrasi | Okuma Paketi | 
| 16 | Final Sınavı | Yok | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Richard Sakwa, Russian Politics and Society. London: Routledge, 1993. | 
|---|---|
| 2. Peter Kenez, A History of the Soviet Union: from the Beginning to the End. Cambridge: Cambridge University Press, 1999. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 50 | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | 1 | 50 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - | 
| Genel Sınav/Final Juri | - | - | 
| Toplam | 11 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
| 3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
| 4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
| 5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
| 7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
| 8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 5 | 20 | 
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
