AKTS - Balkan Tarih ve Siyaseti
Balkan Tarih ve Siyaseti (IR421) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Balkan Tarih ve Siyaseti | IR421 | 7. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | 14.yüzyıldan 21. yüzyıla Balkan Tarihi ve Siyaseti hakkında öğrencilere akademik düzeyde bilgi sahibi edindirmek ve bölgedeki farklı milletlerin oluşumunu incelemek bu dersin temel amacıdır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Balkanların 20. yüzyıl tarihi ve siyasi gelişmeleri; Balkanlarda siyasi ve ekonomik bunalımların doğurduğu etnik sorunlar, yeni ulus-devletlerin oluşumu; Yugoslavya`nın bölünüşü ile başlayan farklı politik oluşumlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş.Genel Bilgiler | yok |
| 2 | Balkanların coğrafyası ve tarihi arkaplanı | Jelavich, (vol.1) 1-36 |
| 3 | Osmanlı ve Habsburg Yönetimi altında Balkan Halkları | Jelavich, (vol.1) 39-170 |
| 4 | Ulusal devletlerin kurulması ve Doğu Sorunu | Jelavich, (vol.1) 171-375 |
| 5 | Birinci Dünya Savaşında Balkanlar | Jelavich, (vol.2) 79-133 |
| 6 | İki Savaş arası dönemde Balkanlar | Jelavich, (vol.2) 134-245 |
| 7 | Balkanlar üzerine Belgesel Film Gösterimi | yok |
| 8 | Ara Sınav | Yok |
| 9 | İkinci Dünya Savaşında Balkanlar ve Komünist Yönetim | Crampton, 113-156 |
| 10 | Soğuk Savaş Döneminde Balkan Politikaları | Jelavich, (vol.2) 320-433 |
| 11 | Yugoslavya Krizi ve Yugoslavya'nın Varisleri | Crampton, 11-105 |
| 12 | Soğuk Savaş Sonrası Dönemde Balkan devletleri | Crampton, 299-342 |
| 13 | Günümüzde Balkanlar | Gallagher, 1-186 |
| 14 | Öğrenci Sunumları | Sunum konusuna hazırlık |
| 15 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Barbara Jelavich, History of the Balkans. Twentieth Century (Cambridge: Cambridge University Press, 1983) |
|---|---|
| 2. R. J. Crampton, The Balkans Since the Second World War, (London: Routledge, 2002) | |
| 3. Tom Gallagher, The Balkans in the New Millennium, (London: Routledge, 2005) |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
| 3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
| 4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
| 5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
| 7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
| 8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
