AKTS - Teori ve Pratikte Diplomasi

Teori ve Pratikte Diplomasi (IR403) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Teori ve Pratikte Diplomasi IR403 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Gozde Yilmaz
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı • Diplomasi ile ilgili kavramları tanıtmak; • Öğrencilerin teori ve pratikte diplomasiyi kavramalarına yardımcı olmak; • Tarihi perspektif içerisinde öğrencilerin diplomasi teorileri konusunda çeşitli düşünürlerin fikirlerini öğrenmesi; • Pratik anlamda diplomasiyi tanıtmak; • Diplomasi çeşitlerini tanıtmak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Teori ve pratikte diplomasi konusunda bilgi edinmek;
  • Diplomasinin temel kavramlarını öğrenmek
  • Teorik diplomasi konusunda çeşitli düşünürlerin argümanlarını kavramak
  • Pratik anlamda uygulanan diplomasiyi anlamak ve bu konuda bilgi edinmek
Dersin İçeriği Tarihi bir bakış açısından diplomasi özelinde teorik argümanlar; diplomasi pratiği.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Yok
2 Diplomasi Nedir? Berridge vd., s. 1-6
3 Machiavelli Berridge vd., s. 7-32
4 Guicciardini Berridge vd., s. 33-49
5 Grotious Berridge vd., s. 50-70
6 Richelieu Berridge vd., s. 71-87
7 Wicquefort Berridge vd., s. 88-105
8 Callieres Berridge vd., s. 106-124
9 Kissenger Berridge vd., s. 181-210
10 Ara Sınav Yok
11 Müzakere Sanatı: Ön Müzakereler Berridge, Bölüm 2
12 Müzakere Sanatı: Yuvarlak Masa Müzakereleri Berridge, Bölüm 3
13 Müzakere Sanatı: Diplomatik Momentum Berridge, Bölüm 4
14 Sinemalarda Diplomasi: Film izleme -
15 Müzakere Sanatı: Anlaşmayı Toparlamak Berridge, Bölüm 5
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Berridge, G. R. (2010). Diplomacy: Theory and Practice. New York: Palgrave.
2. Berridge, G. R., Keens-Soper M. and Otte T.G. (2001). Diplomatic Theory from Machiavelli to Kissenger. New York: Palgrave.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 20
Projeler 1 40
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak X
2 Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak X
3 Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek X
4 Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak X
5 Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak X
6 Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir X
7 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme X
8 Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Sunum/Seminer Hazırlama 1 8 8
Projeler 1 40 40
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 125