AKTS - Rus Dış Politikası: Güncel Sorunlar
Rus Dış Politikası: Güncel Sorunlar (IR418) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Rus Dış Politikası: Güncel Sorunlar | IR418 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Rus dış politikasının iç politika, bölgesel politikalar ve küresel sistem analizi boyutlarında incelenmesi yolu ile öğrencilerin dış politika analizi sahasında Rusya örnekolayı aracılığı ile yetiştirilmesi. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Rus dış politikasının tarihinin ideolojik ve ""büyük güç"" perspektiflerinden incelenmesi; iç politika dinamiklerinin yanında bölgesel ve küresel gelişmelerin Rus dış politikasının şekillendirilmesine olan etkisi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse genel giriş: Rusya'nın tarihi coğrafyası hakkında bir ders | Yok |
| 2 | Rusya'nın Dış Politikasında Değişim ve Devamlılığı Anlamak | Tsygankov, Bölüm 1, ss. 1-32. |
| 3 | Soğuk Savaş Krizi ve Yeni Sovyet Düşüncesi | Tsygankov, Bölüm 2, ss. 33-56. |
| 4 | Soğuk Savaş Ertesi Umutlar ve Rusya'nın Liberal Batıcılığı | Tsygankov, Bölüm 3, ss. 57-94. |
| 5 | Yeni Güvenlik Sorunları ve Büyük Güç Dengeleri | Tsygankov, Bölüm 4, ss. 95-132. |
| 6 | 11 Eylülden Sonra Dünya ve Öğretici İşbirliği | Tsygankov, Bölüm 5, ss. 133-174. |
| 7 | Ara Sınav | Yok |
| 8 | ABD'nin Rejim Değiştirme Stratejisi ve Büyük Güç Kararlılığı | Tsygankov, Bölüm 6, ss. 175-206. |
| 9 | Rus Dış Politikasının Ana Hatları | Mankoff, Bölüm 1, ss. 11-52. |
| 10 | Rus Dış Politikasının Yapım Süreçleri | Mankoff, Bölüm 2, ss. 53-96. |
| 11 | Tehlikedeki Ortaklık: Rusya ve Amerika Birleşik Devletleri | Mankoff, Bölüm 3, ss. 97-144. |
| 12 | Avrupa: Bütünleşme ve Cepheleşme Arasında | Mankoff, Bölüm 4, ss. 145-192. |
| 13 | Yükselen Çin ve Rusya'nın Asya Rotası | Mankoff, Bölüm 5, ss. 193-240. |
| 14 | Tekrar Hücumda mı? Eski Sovyet Bölgesi. | Mankoff, Bölüm 6, ss. 241-292. |
| 15 | Rusya Çatışmada ve Savaşta: 2008 Gürcistan Savaşı, 2014 Kırım İlhakı ve sonrası? | Okuma Paketi |
| 16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Andrei P. Tsygankov. Russia's Foreign Policy: Change and Continuity in National Identity. Lanham: Rowman and Littlefield, 2013. |
|---|---|
| 2. Jeffrey Mankoff. Russian Foreign Policy: The Return of Great Power Politics. Lanham: Rowman and Littlefield, 2009. | |
| Diğer Kaynaklar | 3. Robert H. Donaldson, Joseph L. Nogee, Vidya Nadkarni. The Foreign Policy of Russia: Changing Systems Enduring Interests. London: Routledge, 2014. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 20 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
| 3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
| 4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
| 5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
| 7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
| 8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
