AKTS - Kişilik Değerlendirmesi

Kişilik Değerlendirmesi (PSY417) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kişilik Değerlendirmesi PSY417 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
PSY 301, Öğretim Elemanının Onayı
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Rol Oynama/Dramatize Etme.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Dilek Demirtepe Saygılı
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders kişilik değerlendirmesinin kavram ve uygulamalarını tanıtır. Kişilik değerlendirmesi için teorik temel oluşturulması ve test uygulama, puanlama ve sonuçlarını yorumlama gibi kişilik değerlendirme becerilerinin geliştirilmesini amaçlar.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kağıt kalem testleri ve projektif yöntemler gibi kişilik değerlendirme araçlarını tanımak
  • Kişilik değerlendirmesi için test kullanmanın amacını anlamak
  • APA etik kurallarına gore değerlendirme etiğini anlamak
  • Test sonuçlarını görüşme ve gözlem verileri ve psikopatoloji bilgisi ile bütünleştirebilmek
  • Test sonuçlarına uygun değerlendirme raporu yazmayı öğrenmek
Dersin İçeriği Değerlendirme etiği; klinik uygulamalarda kullanılan değerlendirme araçları; MMPI uygulama, puanlama ve yorumlama; projektif yöntemler; Beier cümle tamamlama testi ve değerlendirme raporu yazma.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Klinik Değerlendirmeye Giriş
2 Kişilik Değerlendirmesinin Bağlamı
3 Klinik Uygulamada Kullanılan Değerlendirme Araçları
4 Klinik Uygulamada Kullanılan Değerlendirme Araçları
5 MMPI: Giriş, Uygulama, Altölçekler
6 MMPI: Konfigürasyonlar ve Profiller
7 MMPI: Örnek Profiller ve Rapor Yazımı
8 MMPI: Örnek Profiller ve Rapor Yazımı
9 MMPI: Örnek Profiller ve Rapor Yazımı
10 Projektif Tekniklere giriş
11 Beier Cümle Tamamlama Testi
12 Beier Cümle Tamamlama Testi
13 Diğer projektif yöntemler (TAT; Rorschach)
14 Rapor Yazımı
15 Dönem içi konuların tekrarı
16 Dönem sonu sınav çalışmaları

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Ceyhun, B. & Oral, N. (2008). Minnesota Çok Yönlü Kişilik Envanteri (MMPI) Değerlendirme Kitabı. Ankara: Çizgi Tıp Yayınevi.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 14 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 15
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 18 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayışa sahip olur X
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur X
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinir X
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinir X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinir X
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olur X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olur X
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olur X
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olur X
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinir X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olur X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 3 48
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 126