ECTS - - İşletme (İngilizce)
Zorunlu Bölüm Dersleri
ENG302 - İş Yaşamı için İngilizce II (3 + 0) 3
Daha gelişmiş iş ortamı becerileri: toplantı düzenleme, çeşitli kültürel ortamlarda iletişim tekniklerini geliştirme, hatalar ile baş etme ve özür dileme, çeşitli ortamlarda iletişim biçimleri ve tanıtımla ile ilgili konularda bilgi sahibi olma, çeşitli sözel sunumlar hazırlayıp sunma ve iş ile ilişkili e-posta yazma
MAN242 - Pazarlama Yönetimi (3 + 0) 5
Tüketici ürünleri, endüstriyel ürünler ve ürün stratejisi, ürün karması, ürün hattı, yeni ürün geliştirme ve ürün hayat seyri, marka, dağıtım kanalları ve stratejisi, toptancılık ve perakendecilik, fiziksel dağıtım, satış geliştirme, reklam, promosyon, halkla ilişkiler, satış yönetimi, fiyatın pazarlama karmasındaki yeri ve amaçları, fiyatlandırma
MAN448 - Pazarlama Araştırması (3 + 0) 7
Pazarlama araştırmasının tanımı ve fonksiyonu, pazarlama araştırması süreci, araştırma sorusunun belirlenmesi ve hipotez önerileri, veri türleri, veri kaynakları, araştırma modelleri, keşifsel araştırma, tanımlayıcı araştırma, nedensel araştırma, örnekleme, ölçüm ve ölçekler, anket formu tasarımı, tanımlayıcı veri analizi, hipotez testleri, araştı
TURK401 - Türk Dili I (2 + 0) 2
Yeryüzündeki diller ve sınıflandırılmaları; Türk diilinin tarihi, dünyadaki dağılışı ve diğer diller arasındaki yeri; Cumhuriyet döneminde Türk dili; yazım dili; Türkçenin söyleyiş özellikleri; yabancı kelimeler ve ekler; noktalama işaretleri; metinlerde dil ve anlatım.
Seçmeli Dersler
MAN313 - 21. YY'da Yönetsel Yetkinlikler (3 + 0) 5
Kişisel Yönetim, Kişisel Finansal Yönetim , Zaman ve Stress Yönetimi ve Örgütsel Yetenekler, Etiket ve Profesyonel Giyim, Etik, Politika ve Çeşitlilik, Hesap verebilirlik ve İşyeri İlişkileri, İletişim ve Elektronik İletişim, Motivasyon, Liderlik ve Takımlar, Çatışma ve Müzakere, Sosyal Ağ Oluşturma, İş arama Yeteneği geliştirme, Özgeçmiş hazırlama, Mülakat teknikleri, Kariyer yönetimi
MAN454 - Hizmet Pazarlaması (3 + 0) 5
Hizmetler ve mamul malların üretimine ve pazarlamasına ilişkin farkılıklar ve temel yöntemler, hizmetlerin sınıflandırılması, konumlandırma stratejileri ve rekabet analizleri, hizmet işletmelerine üretim bakışı, hizmet işletmelerinde yer ve kapasite konuları, hizmet kalitesi.
MAN479 - Yönetim Bilgi Sistemleri (3 + 0) 5
Günümüz küresel işletmelerinde enformasyon sistemleri, enformasyon sistemleri örgütler ve strateji, kurumsal uygulamalar, e-ticaret: dijital pazarlar dijital ürünler, karar verme, enformasyon sistemleri kurma, projeleri yönetme, küresel sistemleri yönetme.
MAN480 - Üçüncü Sektör Kooperatif İşletmeciliği (3 + 0) 5
3. sektör kooperatif işletmelerin tanımı, diğer bilim dallarıyla ilişkisi, kooperatiflerin sınıflandırılması, diğer işletmelerden farkı, kooperatif işletme kurma nedenleri ve kuruluş çalışmaları, çağdaş kooperatif işletmeleri, kooperatiflerin ekonomik sistem içindeki yeri ve önemi, yönetim, planlama, finansman, denetim.
Teknik Seçmeli Dersler
MAN409 - Girişimcilik (4 + 0) 5
Girişimcilik kavramının tanıtımı, girişimcilik kavramı ve tarihsel süreci, girişimci özellikleri, iç girişimcilik, yeni bir iş kurma, aile işletmeleri, kadın ve genç girişimciler, iş planı hazırlama aşamaları, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk, girişimcilik fikrinin toplumda yaygınlaştırılması.
MAN419 - Uluslararası İşletmecilik (3 + 0) 5
Uluslararası işletmecilik literatürünü anlamak için araçsal olan kavramlar; küreselleşme ve firmanın uluslararasılaşması; uluslararası işletmeciliği olanaklı kılan örgütsel paydaşlar; uluslararası işletmeciliğin kültürel çevresi; etik ve uluslararası işletmecilik; uluslararası ticaret ve yatırım teorileri; ulusal çevrelerin siyasi ve yasal sisteml
MAN436 - Tedarik Zinciri Yönetimi (3 + 0) 5
Tedarik zinciri konseptinde yer alan satın alma, malzeme akış yönetimi, üretim, ürün, pazarlama, satış, dağıtım, müşteri ilişkileri yönetimi, hizmet yönetimi, talep yönetimi, sipariş tamamlama, tedarikçi ilişkileri yönetimi, IT, ürün geliştirme, tersine işlemler vb. konular.
MAN437 - Girişimcilik ve Yenilikçilik Seminerleri (3 + 0) 5
Girişimcilik ve girişimcilik kavramları, girişimci kişilik özellikleri, yaratıcı düşünme biçimleri, yaratıcılığı destekleyen ve geliştiren teknikler, yaratıcılığın önündeki engeller, girişimciliği etkileyen içsel ve dışsal faktörler, içgirişimcilik kavramı, stratejik yönetim ve planlama, iş kurma alternatifleri, iş planı ve temel öğeleri
MAN442 - Seminer (3 + 0) 5
İşletme araştırmasının ana öğeleri; araştırmaya bilimsel yaklaşım ve alternatif yaklaşımlar; geniş problem alanı ve problemi tanımlama; kritik literatür araştırması; teorik çerçeve ve hipotez geliştirme; araştırma tasarımının öğeleri; veri toplama yöntemleri: giriş ve mülakatlar, gözlem, anketler; deneysel tasarımlar; değişkenlerin ölçümü: