AKTS - Membran Bilimi ve Prosesleri
Membran Bilimi ve Prosesleri (CEAC571) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Membran Bilimi ve Prosesleri | CEAC571 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | • Membran biliminin gelişimi ve ilgili süreçler üzerinde genel bir bakış sağlamak. • Konu temellerini öğrencilerin problem çözmek için analitik düşünme yeteneklerini geliştirilerek vermek. • Membrane teknolojileri uygulamalarında kritik düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel konseptler ve membran bilimi tanımları, membran malzemeleri, karakterizasyon, taşınım teorisi, kirlenme ve konsantrasyon polarizasyon, membran ayrışma süreçleri, iyon değişim membran süreçleri, enerji üreten süreçler ve yakıt hücreleri |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, tanımlar | Bölüm 1 |
2 | Membran malzemeleri, özellikler | Bölüm 2 |
3 | Membran sentezi ve karakterizasyon | Bölüm 3-4 |
4 | Taşınım teorisi | Bölüm 5 |
5 | Membran süreçleri | Bölüm 6 |
6 | Konsantrasyon polarizasyon, kirlilik | Bölüm 7 |
7 | ARASINAV | |
8 | Mikrofiltrasyon, Ultrafiltrasyon | Diğer kaynaklar |
9 | Nanofiltrasyon, ters ozmos | Diğer kaynaklar |
10 | Gaz Ayırma, Pervaporasyon, destilasyon | Diğer kaynaklar |
11 | İyon değişim membran süreçleri | Diğer kaynaklar |
12 | Enerji üreten membran süreçleri | Diğer kaynaklar |
13 | Ters elektrodiayaliz | Diğer kaynaklar |
14 | Yakıt hücreleri | Diğer kaynaklar |
15 | Hibrit membran prosesleri | Diğer kaynaklar |
16 | GENEL SINAV |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Mulder, M., Basic Principles of Membrane Technology, Kluwer Academic. The Netherlands, 2004. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Baker, R.W., Membrane Technology and Applications, New York, J. Wiley, 2004. |
3. Ders notları. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi kazanır. | |||||
2 | Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi kazanır. | |||||
3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi kazanır. | |||||
4 | Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazanır. | |||||
5 | Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. | |||||
6 | Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrar. | |||||
7 | Etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |||||
8 | Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini anlamak için gereken kapsamlı eğitimi edinir. | |||||
9 | Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi kazanır. | |||||
10 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olur. | |||||
11 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi kazanır. | |||||
12 | Proje yönetimi becerileri edinir ve uluslararası standartları ve metodolojileri tanır. | |||||
13 | Yöntembilimsel bilimsel araştırma yapabilme yeteneği kazanır. | |||||
14 | Orijinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği kazanır. | |||||
15 | Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği kazanır. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 11 | 11 |
Projeler | 1 | 20 | 20 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |