AKTS - Müze Eğitimi
Müze Eğitimi (MTT291) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Müze Eğitimi | MTT291 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Alan Seçmeli | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | Müze Bilgisi, Müzeyi bir kültür ve eğitim ortamı olarak kullanarak öğrencilerin estetik duygularını ve yaratıcılıklarını geliştirebilme. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Müze nedir? Müzeciliğin gelişimi, ülkemizde müzecilik, müzelerin sınıflandırması, arkeoloji ve müze, müze eğitiminin önemi, dönemlere ve kültürlere göre eserlerdeki değişimler, müze ve eğitim, müzede eser inceleme yöntemleri. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Müze ve müzeciliğin tarihçesi | Her ders sonunda bir sonraki konu ile ilgili bilgi verilecek ve öğrencilerin gereken hazırlıkları yapmaları sağlanacaktır | 
| 2 | Müzelerin sınıflandırılması | " | 
| 3 | Müzelerimiz | " | 
| 4 | Arkeoloji ve Müze | " | 
| 5 | Türkiye’de arkeolojik alanlar | " | 
| 6 | Müze ve eğitim | " | 
| 7 | Ara Sınav | -- | 
| 8 | Müze eğitiminde uygulama alanları | " | 
| 9 | Müzelerde eser inceleme yöntemleri | " | 
| 10 | Anadolu Medeniyetleri Müzesi gezisi ve izlenimler | " | 
| 11 | Devlet Resim ve Heykel Müzesi gezisi ve izlenimler | " | 
| 12 | Etnografya müzesi ve izlenimler ve izlenimler | " | 
| 13 | Atatürk ve Kurtuluş Savaşı Müzesi ve izlenimler | " | 
| 14 | Cumhuriyet Müzesi gezisi ve izlenimler | " | 
| 15 | MTA Müzesi ve izlenimler | " | 
| 16 | Genel Sınav | -- | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. İlhan, A. Çakır, (2014), Müze Eğitimi Uygulamaları, Kültür Bakanlığı Erdem Ünver, Müze Eğitimi ders notları, Atılım Üniversitesi Müze katalogları | 
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 | 
| Toplam | 2 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X | 
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | |||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | X | ||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | |||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 5 | 60 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 3 | 15 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 9 | 9 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 9 | 9 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
