AKTS - Stratejik Pazarlama Yönetimi
Stratejik Pazarlama Yönetimi (MAN602) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Stratejik Pazarlama Yönetimi | MAN602 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Stratejik pazarlama planlaması sürecini detaylarıyla öğretmek. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Pazarlamanın işletmede fonksiyonel gelişimi ve pazarlama anlayışının evrimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkisi, pazarlama biliminin stratejik rekabet alanına katkıları, pazarlama bilimi uygulamaları ve teorilerine karşı değişen perspektifler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Stratejik pazarlama planlaması süreci | 1. bölüm- sayfalar: 2 |
| 3 | Dış Çevre Analizi | 2. bölüm sayfa:28 |
| 4 | İç Çevre Analizi | 2. bölüm sayfa:32 |
| 5 | Müşteri Çevresi Analizi | 2. bölüm sayfa:32 |
| 6 | SWOT Analizi | 2. bölüm sayfa:32 |
| 7 | Pazarlama Stratejisi | 1. bölüm sayfa:9 |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Konumlandırma ve yeniden konumlandırma | 3. bölüm sayfa:63 |
| 10 | Rekabet Konumları ve Stratejileri | 3. bölüm sayfa:63 |
| 11 | Pazar Bölümlendirme ve hedef pazar seçimi | 3. bölüm sayfa:63 |
| 12 | Ürün Stratejileri | 5. bölüm sayfa: 133-153 |
| 13 | Fiyat Stratejileri | 6.bölüm sayfa:155-169 |
| 14 | Dağıtım Stratejileri | 7. bölüm sayfa:171-189 |
| 15 | Tutundurma stratejileri | 4. bölüm sayfa:93-130 |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Karen Beamish & Ruth Ashford, CIM Coursebook 06/07 Marketing Planning Paperback, 2006 |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Philip Kotler & Gary Armstrong, Principles of Marketing, 2013 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Gerekli literatür taraması yaparak, araştırma sorunsalı ortaya koyma, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı yapma ve nitel/nicel yöntemleri kullanarak sonuca ulaşır ve sonuç olarak akademik yayın yapma becerisine sahip olur | |||||
| 2 | Araştırma etiği hakkında farkındalık sahibi olur. | X | ||||
| 3 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | ||||
| 4 | İşletmelerde oraya çıkan sorunlara hem kuramsal, hem kavramsal, hem de araştırmacı gözüyle bakar. | X | ||||
| 5 | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanır. | X | ||||
| 6 | İşletmecilik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Genel işletmecilik alanında temel kavram ve yöntemlere hakim olur. | X | ||||
| 8 | Genel işletmecilik alanındaki akademik literatüre ve uluslararası gelişmelere hakim olur. | X | ||||
| 9 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapar. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | X | ||||
| 11 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede inisiyatif kullanır. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 15 | 15 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
