AKTS - Stratejik Marka Yönetimi
Stratejik Marka Yönetimi (MAN627) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Stratejik Marka Yönetimi | MAN627 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | Dersin amacı, markalaşma sürecinin tam olarak anlaşılmasını sağlamak ve markalaşma konusundaki güncel tartışmaları takip etmektir | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Marka, marka ile ilgili kavramlar, stratejik marka yönetiminin planlanması, marka iletişimi | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ürün ve Marka kavramı | Kapferer, Bolum 1 ve 2, Syf. 9-50 | 
| 2 | Markanın Stratejik önemi ve marka oluşturma | Kapferer, Bölüm 3 | 
| 3 | Marka çeşitleri ve marka evrimleri | Kapferer, Bölüm 4 &5, sayfa 65-135 | 
| 4 | Marka Yönetiminde yeni konular | Kapferer, Bölüm 6, pp. 137-170 | 
| 5 | Makale tartışmaları | Makaleler | 
| 6 | Marka konumlandırma | Kapferer, Bölüm 7- pp. 171- 200 | 
| 7 | Marka sermayesi yaratma süreci- 1 | Kapferer, Chapter 7- pp. 171- 200 | 
| 8 | Marka Sermayesi Yaratma ve Sürdürme süreci- 2 | Kapferer, Bölüm 10 ve 11, syf. 237-295 | 
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Marka Büyüme Stratejileri | Kapferer, Bölüm 9 ve 12, syf. 219-237 ve 295-347 | 
| 11 | Marka Mimarisi | Kapferer, Bölüm 13, syf. 347- 388 | 
| 12 | Marka Unsurlarının Secimi | Kapferer, Bölüm 8, syf .203- 219 Makaleler | 
| 13 | Makale tartışması | |
| 14 | Global markaları yönetmek | Kapferer, Bölüm 17, syf. 455-200 | 
| 15 | Genel değerlendirme ve tartışma | |
| 16 | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. • Keller, Kevin Lane (2013) Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity, 4th Ed., New York: Pearson | 
|---|---|
| 2. The New Strategic Brand Mangemnt, J.N Kaferer,4th editon | |
| 3. • David Aaker, 2014, Güçlü Markalar Yaratmak, Mediacat yayıncılık | |
| Diğer Kaynaklar | 4. Akademik makaleler | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 15 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 2 | 20 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 19 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Gerekli literatür taraması yaparak, araştırma sorunsalı ortaya koyma, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı yapma ve nitel/nicel yöntemleri kullanarak sonuca ulaşır ve sonuç olarak akademik yayın yapma becerisine sahip olur | X | ||||
| 2 | Araştırma etiği hakkında farkındalık sahibi olur. | X | ||||
| 3 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | ||||
| 4 | İşletmelerde oraya çıkan sorunlara hem kuramsal, hem kavramsal, hem de araştırmacı gözüyle bakar. | X | ||||
| 5 | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanır. | X | ||||
| 6 | İşletmecilik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretir. | X | ||||
| 7 | Genel işletmecilik alanında temel kavram ve yöntemlere hakim olur. | X | ||||
| 8 | Genel işletmecilik alanındaki akademik literatüre ve uluslararası gelişmelere hakim olur. | X | ||||
| 9 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapar. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | X | ||||
| 11 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede inisiyatif kullanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
