AKTS - Dünya Tarihi I
Dünya Tarihi I (IR101) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dünya Tarihi I | IR101 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Alan Gezi. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | - Öğrencilerin tarih bilgilerini insanlık tarihinin kültürel, dini ve felsefi yanlarını da katarak geliştirmek - Başlangıcından bilim devrimine kadar olan kesitte dünya tarihi konusunda bir başlangıç eğitimi vermek - Öğrencilere etik değerler çerçevesinde tarihsel olarak gelişen evrensel değerler hakkında bilgi vermek. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Kronolojik bir sıra içerisinde Sümer medeniyetinden başlayarak Bilim Devrimine kadar geçen süreçte yükselen uygarlıklar. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Derse genel giriş | Yok | 
| 2 | İlk Medeniyetler | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 1, ss. 4-30. | 
| 3 | Erken Yunan, MÖ 2500-500 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 2, ss. 31-56. | 
| 4 | Klasik ve Helenistik Yunan, MÖ 500-100 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 3, ss. 57-81. | 
| 5 | Erken Roma ve Roma Cumhuriyeti, MÖ 800-146 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 4, ss. 82-104. | 
| 6 | Roma İmparatorluğu, MÖ 146 – MS 192 ve Klasik Dünya’nın Dönüşümü MS 192-500 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 5 ve Bölüm 6, ss. 105-152. | 
| 7 | Ara Sınav | Yok | 
| 8 | Erken Orta Çağlarda Batı, MS 500-900 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 8, ss. 176-199. | 
| 9 | Yüksek Orta Çağlar, MS 900-1300 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 9, ss. 200-225. | 
| 10 | Geç Orta Çağlar, MS 1300-1500 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 10, ss. 226-248. | 
| 11 | İtalyan Rönesans’ı | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 11, ss. 249-272. | 
| 12 | Avrupa İmparatorlukları | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 12, ss. 273-295. | 
| 13 | Dinde Reform | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 13, ss. 296-320. | 
| 14 | Avrupa Savaşları, MS 1555-1648 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 14, ss. 321-342. | 
| 15 | Erken Modern Avrupa’da Hayat, MS 1500-1650 | Kishlansky, Geary and O’Brien Bölüm 15, ss. 343-362. | 
| 16 | Final Sınavı | Yok | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Mark Kishlansky, Patrick Geary ve Patricia O’Brien, Civilization in the West: Combined Volume, (Boston: Pearson, 2010). International Edition | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Cambridge Ancient History, Vol. 1 (Cambridge: Cambridge University Press, 1990). | 
| 3. S. B. Pomeroy. Ancient Greece: A Political, Social and Cultural History (Oxford: Oxford University Press, 1998). | |
| 4. Cambridge Ancient History, Vols. 5 and 7 (Cambridge: Cambridge University Press, 1984 and 1989). | |
| 5. Naphtali Lewis and Meyer Reinhold. Roman Civilization: Selected Readings, Vols. I and II. (London: Penguin Books, 1951). | |
| 6. G.W. Bowersock, Peter Brown ve Oleg Grabar. Late Antiquity: a Guide to the Postclassical World (Cambridge: Belknap Press, 1999). | |
| 7. Cyril Mango. Byzantium: The Empire of New Rome (New York: Scribner’s, 1980). Rosamond McKitterick, ed. The Early Middle Ages: Europe 400-1000 (New York: Oxford University Press, 2001). | |
| 8. Jonathan Riley-Smith. The Crusades, Christianity and Islam (New York: Columbia University Press, 2008). | |
| 9. Daniel Waley. Later Medieval Europe: From Saint Louis to Luther (London: Longman, 1985). | |
| 10. P. Burke. Culture and Society in Renaissance Italy (Princeton: Princeton University Press, 1999). | |
| 11. Eugene Rice. The Foundations of Early Modern Europe, 1460-1789 (New York: Norton, 1994). | |
| 12. James D. Tracy. Europe’s Reformations, 1450-1650: Doctrine, Politics and Community (London: Rowman & Littefield, 2006) | |
| 13. Mark W. Konnert. Early Modern Europe: The Age of Religious War, 1559-1715 (Orchard Park: Broadview Press, 2006) | |
| 14. Henry Kamen. European Society, 1500-1700 (London: Hutchinson, 2000) | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 13 | 65 | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 | 
| Genel Sınav/Final Juri | - | - | 
| Toplam | 15 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | |||||
| 2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
| 3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
| 4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | |||||
| 5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | |||||
| 6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
| 7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
| 8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 14 | 5 | 70 | 
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 28 | 28 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 188 | ||
