AKTS - İktisada Giriş I
İktisada Giriş I (ECON101) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İktisada Giriş I | ECON101 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Bu dersin ana amacı öğrencilerin mikroekonomik teorinin temel kavramlarını öğrenmelerini sağlamaktır. Ayrıca bu derste gerekli analiz araçları sağlanarak öğrencilerin temel problemleri analiz etmeleri sağlanacaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Talep, arz ve piyasa fiyatı gelişimine giriş; tüketici davranışı; esneklikler; üretim fonksiyonu; kar maksimizasyonu yapan firma davranışı; tekel, tam rekabet ve oligopol piyasalar. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ekonomi ve Ekonomik Nedensellik | Colander 8th Edition, pp. 4-25 | 
| 2 | Üretim Olanakları Eğirisi, Ticaret ve Küreselleşme | Colander 8th Edition, pp. 25-55 | 
| 3 | Arz ve Talep | Colander 8th Edition, pp. 83-106 | 
| 4 | Arz ve Talebin kullanımı | Colander 8th Edition, pp. 71-100 | 
| 5 | Arz ve Talebin Açıklanması: Esneklikler | Colander 8th Edition, pp. 154-179 | 
| 6 | Vergi, Devlet Müdahalesi | Colander 8th Edition, pp. 179-198 | 
| 7 | Kişisel Seçimin Mantığı | Colander 8th Edition, pp. 230-255 | 
| 8 | Üretim ve Maliyet Analizi I | Colander 8th Edition, pp. 276-295 | 
| 9 | Üretim ve Maliyet Analizi II | Colander 8th Edition, pp. 295-317 | 
| 10 | Tam Rekabet | Colander 8th Edition, pp. 317-340 | 
| 11 | Tekel | Colander 8th Edition, pp. 340-361 | 
| 12 | Tekelci Rekabet ve Oligopol | Colander 8th Edition, pp. 361-380 | 
| 13 | Emek ve İş Piyasası | Colander 8th Edition, pp.430-459 | 
| 14 | Piyasa Aksaklığı Hükümet Başarısızlığı | Colander 8th Edition, pp. 485-505 | 
| 15 | Genel Tekrar | |
| 16 | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Colander, David, Economics, 8th or 9th Edition, McGraw-Hill. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Case, Karl E. and Fair, Ray C., Principles of Economics, 7th or 8th Edition, Pearson/Prentice Hall. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 15 | 10 | 
| Ödevler | 15 | 10 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 25 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 | 
| Toplam | 33 | 75 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | |||||
| 2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | |||||
| 3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | |||||
| 4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | |||||
| 5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | |||||
| 6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | |||||
| 7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | |||||
| 8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 6 | 1 | 6 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 1 | 2 | 
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 3 | 6 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 | 
| Toplam İş Yükü | 129 | ||
