AKTS - Bölüm İngilizcesi III
Bölüm İngilizcesi III (IR333) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bölüm İngilizcesi III | IR333 | 5. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı Uluslararası İlişkiler Bölümü öğrencilerini uluslararası saygınlığı olan İngilizce gazeteleri rahatlıkla okuyabilecek seviyeye çıkarmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İngilizce yayımlanan ve uluslararası saygınlığı olan gazetelerden seçilecek haber-analiz yazılarının okunması; başvuru mektubu yazılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Genel Giriş | Yok |
| 2 | Die Welt gazetesinden Op-Ed okuması | Katharina Schaeder, ''Germany is the most Beloved Country Worldwide'' http://www.welt.de/english-news/article3181485/Germany-is-the-most-beloved-country-worldwide.html |
| 3 | Guardian Gazetesinden Op-Ed okuması | Claire Pippsi, ''Refugee crisis briefing: clashes in Lesbos, 'open arms' in Brazil and dozens march to Sweden'' http://www.theguardian.com/world/2015/sep/08/refugee-crisis-briefing-clashes-lesbos-open-arms-brazil-march-sweden |
| 4 | Al-jazeera gazetesinden Op-Ed Okuması | Madelaine Thien, ''Obedience and uncertainty in Singapore'', http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2015/09/obedience-uncertainty-singapore-150913074912579.html |
| 5 | New York Times gazetesinden Op-ed Okuması | Roberto Suro, ''Where to Go for Real Immigration Reform'', http://www.nytimes.com/2015/09/16/opinion/where-to-go-for-real-immigration-reform.html?partner=rssnyt&emc=rss |
| 6 | Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması | Reza Aslan and Chris Stedman, '' 'Violent' Muslims? 'Amoral' atheists? It's time to stop shouting and start talking to each other.'' , http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/oct/19/muslims-atheists-relationship-experience |
| 7 | China Daily gazetesinden Op-Ed Okuması | Wang Junsheng, ''Korean Peninsula deal can help reconciliate'', http://www.chinadaily.com.cn/opinion/2015-08/29/content_21740068.htm |
| 8 | Ara Sınav | Yok |
| 9 | New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması | Nasser M. Kutabish, ''In Yemen, Death From Above, Grief Below'', http://www.nytimes.com/2015/09/16/opinion/in-yemen-death-from-above-grief-below.html?partner=rssnyt&emc=rss |
| 10 | National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması | Steve Weintz, ''The Ultimate Hybrid War Strategy: Attack Deep-Sea Fiber-Optic Cables'' http://www.nationalinterest.org/feature/the-ultimate-hybrid-war-strategy-attack-deep-sea-fiber-optic-13860 |
| 11 | Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması | Natalie Nougayrède, ''Healing Europe’s east-west divide is central to a lasting refugee solution'', http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/sep/03/europe-east-west-divide-refugee-eu-leaders |
| 12 | Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması | Timothy Garton Ash, ''There is another Russia beyond Putin'', http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/apr/19/another-russia-putin-post-imperial-role |
| 13 | Moscow Times Gazetesinden Op-Ed Okuması | Fyodor Lukyanov, ''How Russia Can Learn From Helsinki'' http://www.themoscowtimes.com/opinion/article/how-russia-can-learn-from-helsinki-op-ed/528281.html |
| 14 | National Interest dergisinden Op-Ed Okuması | Scott MacDonald, ''Brazil's Massive Confidence Crisis'', http://www.nationalinterest.org/feature/brazils-massive-confidence-crisis-13850 |
| 15 | New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması | Sune Haugbolle, ''Denmark Shouldn’t Say No to Refugees'', http://www.nytimes.com/2015/09/16/opinion/denmark-shouldnt-say-no-to-refugees.html?partner=rssnyt&emc=rss |
| 16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. http://www.theguardian.com/international |
|---|---|
| 2. www.welt.de | |
| 3. www.aljazeera.com/ | |
| 4. http://www.nationalinterest.org/ | |
| 5. www.chinadaily.com.cn/ | |
| 6. http://www.nytimes.com/ | |
| 7. http://www.themoscowtimes.com/ |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 20 |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 6 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
| 3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
| 4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
| 5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
| 7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
| 8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 1 | 4 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
