AKTS - Bölüm İngilizcesi III

Bölüm İngilizcesi III (IR333) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Bölüm İngilizcesi III IR333 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Gözde Yılmaz
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı Uluslararası İlişkiler Bölümü öğrencilerini uluslararası saygınlığı olan İngilizce gazeteleri rahatlıkla okuyabilecek seviyeye çıkarmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler güncel konuları uluslararası saygınlık kazanmış gazetelerden okuyacak ve gündemi takip edebilme yetisine sahip olacaklardır.
Dersin İçeriği İngilizce yayımlanan ve uluslararası saygınlığı olan gazetelerden seçilecek haber-analiz yazılarının okunması; başvuru mektubu yazılması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel Giriş Yok
2 Die Welt gazetesinden Op-Ed okuması Katharina Schaeder, ''Germany is the most Beloved Country Worldwide'' http://www.welt.de/english-news/article3181485/Germany-is-the-most-beloved-country-worldwide.html
3 Guardian Gazetesinden Op-Ed okuması Claire Pippsi, ''Refugee crisis briefing: clashes in Lesbos, 'open arms' in Brazil and dozens march to Sweden'' http://www.theguardian.com/world/2015/sep/08/refugee-crisis-briefing-clashes-lesbos-open-arms-brazil-march-sweden
4 Al-jazeera gazetesinden Op-Ed Okuması Madelaine Thien, ''Obedience and uncertainty in Singapore'', http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2015/09/obedience-uncertainty-singapore-150913074912579.html
5 New York Times gazetesinden Op-ed Okuması Roberto Suro, ''Where to Go for Real Immigration Reform'', http://www.nytimes.com/2015/09/16/opinion/where-to-go-for-real-immigration-reform.html?partner=rssnyt&emc=rss
6 Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması Reza Aslan and Chris Stedman, '' 'Violent' Muslims? 'Amoral' atheists? It's time to stop shouting and start talking to each other.'' , http://www.theguardian.com/commentisfree/2014/oct/19/muslims-atheists-relationship-experience
7 China Daily gazetesinden Op-Ed Okuması Wang Junsheng, ''Korean Peninsula deal can help reconciliate'', http://www.chinadaily.com.cn/opinion/2015-08/29/content_21740068.htm
8 Ara Sınav Yok
9 New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması Nasser M. Kutabish, ''In Yemen, Death From Above, Grief Below'', http://www.nytimes.com/2015/09/16/opinion/in-yemen-death-from-above-grief-below.html?partner=rssnyt&emc=rss
10 National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması Steve Weintz, ''The Ultimate Hybrid War Strategy: Attack Deep-Sea Fiber-Optic Cables'' http://www.nationalinterest.org/feature/the-ultimate-hybrid-war-strategy-attack-deep-sea-fiber-optic-13860
11 Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması Natalie Nougayrède, ''Healing Europe’s east-west divide is central to a lasting refugee solution'', http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/sep/03/europe-east-west-divide-refugee-eu-leaders
12 Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması Timothy Garton Ash, ''There is another Russia beyond Putin'', http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/apr/19/another-russia-putin-post-imperial-role
13 Moscow Times Gazetesinden Op-Ed Okuması Fyodor Lukyanov, ''How Russia Can Learn From Helsinki'' http://www.themoscowtimes.com/opinion/article/how-russia-can-learn-from-helsinki-op-ed/528281.html
14 National Interest dergisinden Op-Ed Okuması Scott MacDonald, ''Brazil's Massive Confidence Crisis'', http://www.nationalinterest.org/feature/brazils-massive-confidence-crisis-13850
15 New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması Sune Haugbolle, ''Denmark Shouldn’t Say No to Refugees'', http://www.nytimes.com/2015/09/16/opinion/denmark-shouldnt-say-no-to-refugees.html?partner=rssnyt&emc=rss
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. http://www.theguardian.com/international
2. www.welt.de
3. www.aljazeera.com/
4. http://www.nationalinterest.org/
5. www.chinadaily.com.cn/
6. http://www.nytimes.com/
7. http://www.themoscowtimes.com/

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 4 20
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak X
2 Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak X
3 Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek X
4 Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak X
5 Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bir bakış açısına sahip olmak X
6 Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek X
7 Alanıyla ilgili konularda kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilmek X
8 Alanıyla ilgili kaynaklara nasıl ulaşacağını ve bu kaynakları nasıl kullanacağını bilmek X
9 Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak X
10 İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilmek. X
11 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci hakkında bilgi sahibi olmak X
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 7 2 14
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 9 9
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 75