AKTS - Bölüm İngilizcesi IV
Bölüm İngilizcesi IV (IR334) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bölüm İngilizcesi IV | IR334 | 6. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Uluslararası İlişkiler disiplininde öğrencilerin akademik dil seviyelerini yükselterek gündemde varolan küresel olayları İngilizce kaynaklardan takip edebilme becerisini kazandırmak dersin temel amacıdır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Uluslararası medyada saygın bir yer edinmiş İngilizce yayımlanan gazetelerden yakın tarihte gündemin içerisinde yer almış bir konuyla ilgili haber-analiz yazısının okunması; yazı yazma alıştırmaları. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Derse Genel Giriş | Yok | 
| 2 | CNN gazetesinden Op-Ed Okuması | Tim Linster, ''Al Qaeda leader to ISIS: You're wrong, but we can work together'', http://edition.cnn.com/2015/09/14/middleeast/al-zawahiri-al-qaeda-isis-olive-branch/index.html | 
| 3 | Guardian gazetesinden Op-Ed okuması | Stephanie Kirchgaessner, ''America is ready to hear Pope Francis - but will they listen?'' http://www.theguardian.com/world/2015/sep/14/pope-francis-america-visit-cuba-climate-change-immigration | 
| 4 | Chinadaily gazetesinden Op-Ed Okuması | Yao Yang, ''China can easily avoid 'Japan syndrome' '' http://www.chinadaily.com.cn/opinion/2015-09/14/content_21851008.htm | 
| 5 | National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması | Arif Rafiq, ''How Pakistan Protects Itself from Regional Sectarian War'', http://www.nationalinterest.org/feature/how-pakistan-protects-itself-regional-sectarian-war-13873 | 
| 6 | Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması | Rafael Behr, ''Death penalty by drone strike is a challenge for liberal minds'', http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/sep/08/death-penalty-drone-strike-jihadis-reyaad-khan | 
| 7 | New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması | Naky Soto Parra, ''Colombian Migrants Are the Scapegoats of Venezuela'' http://www.nytimes.com/2015/09/18/opinion/colombian-migrants-are-the-scapegoats-of-venezuela.html?partner=rssnyt&emc=rss&_r=0 | 
| 8 | Ara Sınav | Yok | 
| 9 | Al-Monitor haber bülteninden Op-ed Okuması | Vitaly Naumkin, ''Russia's Middle East gamble'', http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2015/07/russia-challenges-risks-iraq-kurdistan-saudi.html | 
| 10 | New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması | Catherine Ashton, ''A Different Balkan Story'', http://www.nytimes.com/2013/04/26/opinion/global/Ashton-Normalizing-Relations-Between-Kosovo-and-Serbia.html | 
| 11 | New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması | Paul Krugman, ''America’s Un-Greek Tragedies in Puerto Rico and Appalachia'', http://www.nytimes.com/2015/08/03/opinion/paul-krugman-americas-un-greek-tragedies-in-puerto-rico-and-appalachia.html?rref=collection%2Fcolumn%2Fpaul-krugman&action=click&contentCollection=opinion®ion=stream&module=stream_unit&version=latest&contentPlacement=4&pgtype=collection&mtrref=www.nytimes.com&gwh=EA6FDAD8CABF6144A38A1FD23221F643&gwt=pay&assetType=opinion | 
| 12 | National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması | Dave Majumdar, ''China's Master Plan To Destroy the Stealthy F-22 and F-35 in Battle'', http://www.nationalinterest.org/blog/the-buzz/chinas-master-plan-destroy-the-stealthy-f-22-f-35-battle-13871 | 
| 13 | National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması | Leon V. Sigal, ''Beware the Rhetoric of Both Koreas'', http://www.nationalinterest.org/feature/beware-the-rhetoric-both-koreas-13808 | 
| 14 | National Interest gazetesinden Op-Ed Okuması | Julian Kerr, ''Australia's New Submarines: Run Silent, Run German?'' http://www.nationalinterest.org/blog/the-buzz/australias-new-submarines-run-silent-run-german-13791 | 
| 15 | Moscow Times haber bülteninden Op-Ed Okuması | Ivan Sukhov, ''Remembering Russia's Unlucky Augusts'', http://www.themoscowtimes.com/opinion/article/remembering-russias-unlucky-augusts-op-ed/527910.html | 
| 16 | Final Sınavı | Yok | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. http://www.theguardian.com/international | 
|---|---|
| 2. www.chinadaily.com.cn/ | |
| 3. http://edition.cnn.com/ | |
| 4. http://www.nationalinterest.org/ | |
| 5. http://www.nytimes.com/ | |
| 6. http://www.al-monitor.com/pulse/home.html | |
| 7. http://www.themoscowtimes.com/ | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 20 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
| 3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
| 4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
| 5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
| 7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
| 8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 | 
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
