AKTS - Bölüm İngilizcesi VI

Bölüm İngilizcesi VI (IR436) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Bölüm İngilizcesi VI IR436 2 0 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Şükrü Sina Gürel
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı İngilizce konuşulan Uluslararası İlişkiler alaninda öğrencilerin akademik dil becerilerini geliştirmek ve öğrencilerin güncel konuları tartışma ve analiz etme kabiliyetini geliştirmek bu dersin temel amacıdır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler kariyer gelişimi için alan İngilizce'lerini geliştirir.
  • Öğrencilerin Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili dil yeteneklerini özellikle konuşma, dinleme, ve okuma yeteneklerine odaklanarak geliştirmelerini sağlar.
Dersin İçeriği Gündemde var olan uluslararası siyasi, ekonomik ve toplumsal olayların İngilizce yayımlanan ve tüm dünyada takip edilen gazetelerden seçilen haber-analiz yazıları; İngilizce yazı yazma alıştırmaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel Giriş Yok
2 BBC gazetesinden Op-Ed okuması Jeremy Bowen, ''Syria conflict: No sign of Assad regime crumbling'' http://www.bbc.com/news/world-middle-east-34241256
3 Guardian Gazetesinden Op-Ed Okuması Jonathan Watts, ''Former president Lula faces questioning by police over Brazil corruption scandal'' , http://www.theguardian.com/world/2015/sep/11/former-president-lula-brazil-corruption-scandal-police-questioning
4 BBC gazetsinden Op-Ed Okuması Roger Harrabin, ''Next two years hottest, says Met Office'', http://www.bbc.com/news/science-environment-34226178
5 National Interest gazetesinden Op-Ed Okuması Peter Mattis, ''U.S. Policy Towards China: Imposing Costs Doesn't Mean Ending Engagement'', http://www.nationalinterest.org/feature/us-policy-towards-china-imposing-costs-doesnt-mean-ending-13810
6 National Interest gazetesinden Op-Ed Okuması Peter Harris, ''UK Election 2015: Thatcher’s Britain Lives On'', http://www.nationalinterest.org/blog/the-buzz/uk-election-2015-thatcher%E2%80%99s-britain-lives-12839
7 National Interest gazetesinden Op-Ed Okuması Rebecca M. Miller, ''Can This Man Save Nigeria from Boko Haram?'', http://www.nationalinterest.org/feature/can-man-save-nigeria-boko-haram-12404
8 Ara Sınav Yok
9 New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması Sara Yael Hirschhorn, ''Israeli Terrorists, Born in the U.S.A.'', http://www.nytimes.com/2015/09/06/opinion/sunday/israeli-terrorists-born-in-the-usa.html
10 New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması Eric Edelman, ''America’s Dangerous Bargain With Turkey'', http://www.nytimes.com/2015/08/27/opinion/americas-dangerous-bargain-with-turkey.html
11 Al-Monitor haber bülteninden Op-Ed Okuması Bruce Riedel, ''The king finally comes to town'', http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2015/09/saudi-king-salman-washington-visit.html
12 Al-Monitor haber bülteninden Op-Ed Okuması Zahra Alipour, ''Iranian authorities scramble to stop 'Beat the Arab' '', http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2015/09/iran-antiarab-games.html
13 Al-Monitor haber bülteninden Op-Ed Okuması Florence Massena, ''Lebanon sees green future in ecotourism'', http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2015/07/lebanon-ecotourism-mountain-trail-arcenciel-taanayel.html
14 National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması Kemal Kirisci ve Sinan Ekim, ''A New Type of Turkish Foreign Policy'', http://www.nationalinterest.org/feature/new-type-turkish-foreign-policy-13418
15 National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması John Allen Gay, ''Why Is Iran's Foreign Minister So Angry?'', http://www.nationalinterest.org/blog/the-buzz/why-irans-foreign-minister-so-angry-13303
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. http://www.theguardian.com/international
2. http://www.nationalinterest.org/
3. http://www.nytimes.com/
4. http://www.al-monitor.com/pulse/home.html
5. http://www.bbc.com/

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 4 20
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak X
2 Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak
3 Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek X
4 Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak X
5 Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak
6 Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir X
7 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme X
8 Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 4 1 4
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 1 1
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Toplam İş Yükü 39