AKTS - Uluslararası Güvenlikte Yeni Yaklaşımlar

Uluslararası Güvenlikte Yeni Yaklaşımlar (IR315) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Uluslararası Güvenlikte Yeni Yaklaşımlar IR315 3 0 0 3 4
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı - güvenlik, seküritizasyon ve deseküritizasyon hakkında temel bilgileri edinmek - uluslararası ilişkiler kuramlarından orta düzey çalışmalar yapabilmek
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kavramsal ve teorik konuların çalışılması, anlaşılması ve tartışılması; kavram ve teorilerin dış politika analizinde uygulamaya konulması; seçilen konular üzerine yapılan analizlerin yazılı ve sözlü sunumları; ve grup içi tartışmalara katılım konularında öğrencilere temel beceriler kazandırmak
  • Güvenlik araştırmalarına dair temel kavramsal ve kuramsal çerçeveyi edinmek
  • Öğrencilerin yeni güvenlik risklerini tanımaları
Dersin İçeriği Güvenlik kavramının ortaya çıkışı, seküritizasyon ve deseküritizasyon kavramları; terörizm, nükleer yayılma, yoksulluk ve çevre felaketleri gibi güncel güvenlik riskleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel Bir Giriş Yok
2 Güvenlik Çalışmaları Wolfers, Ullman, Buzan and Balwin in Hughes and Meng.
3 Teorik Yaklaşımlar Booth, Tickner, Acharya in Hughes and Meng.
4 Teorik Yaklaşımlar Matthews, Paris, Walt, Waever in Hughes and Meng
5 Temel Kavramlar: Belirsizlik, savaş, terör, soykırım ve toplu katliam Buzan and Herring and Freedman in Hughes and Meng
6 Temel Kavramlar: Etnik çatışma, ikna, insan güvenliği, fakirlik, çevresel değişimler, sağlık O-Hanlon, Dixon and Weiner in Hughes and Meng
7 Örgütler: İttifaklar, bölgesel örgütler, Birleşmiş Milletler O-Hanlon, Dixon and Weiner in Hughes and Meng
8 Güncel sorunlar: uluslararası silah anlaşmaları, nükleer silahların yaygınlaşması, terörle mücadele Lebow and Stein and Sagan in Hugned and Meng
9 Ara Sınav Yok
10 Güncel Sorunlar: Barış operasyonları, uluslararası koruma sorumluluğu, özel güvenlik, uluslararası suç şebekeleri Williams and Singer in Hugnes and Meng
11 Güvenlik Eleştirisi Neocleous
12 Türkiye ve Soğuk Savaş'ta Güvenlik class notes
13 Türkiye ve Soğuk Savaş'ta Güvenlik class notes
14 Öğrenci Sunumları Yok
15 Öğrenci Sunumları Yok
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 3. • Aradou, “Law Transformed: Guantanamo and the ‘other’ exception,” Third World Quarterly, 28:3 (2007), 489-501.
4. • Bellamy and McDonald, “Securing International Society: Towards an English School Discourse of Security,” Australian Journal of Political Science, 39:2 (2004), 307-30.
5. • Bellany, “Towards a Theory of International Security,” Political Studies, 29:1 (1981)100-105.
6. • Demir, “Avrupa Güvenlik Mimarisinin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’nin Bu Güvenlik Mimarisindeki Yeri,” Güvenlik Stratejileri Dergisi, 5:9 (2009), 9-50.
7. • Desai, “Turkey in the European Union: A Security Perspective – Risk or Opportunity?” Defense Studies, 5:3 (2005), 366-93.
8. • Diez, “Turkey, the European Union and Security Complexes Revisited,” Mediterranean Politics, 10:2 (2005), 167-180.
9. • Huysmans, “Defining Social Constructivism in Security Studies: The Normative Dilemma of Writing Security,” Alternatives 27 (2002), 41-62.
10. • Krebs, “Perverse Institutionalism: NATO and the Greco-Turkish Conflict,” International Organization, 53:2 (1999), 343-77.
11. • Newman, “Exploring the ‘Root Causes’ of Terrorism,” Studies in Conflict and Terrorism, 29 (2006), 749-72.
12. • Oğuzlu and Güngör, “Peace Operations and the Transformation of Turkey's Security Policy,” Contemporary Security Policy, 27:3 (2007), 472-88.
13. • Rousseau, “Democratic leaders and war,” Australian Journal of International Affairs, 66:3 (2012), 349-64.
14. • Terry Terriff, Stuart Croft, Lucy James & Patrick M. Morgan, Security Studies Today, Cambridge: Polity Press, 1999
15. • Uzer and Uzer, “Diverging Perceptions of the Cold War: Baghdad Pact as a Source of Conflict between Turkey and the Nationalist Arab Countries,” The Turkish Yearbook, 36 (2005), 101-18.
16. • Yılmaz 2012, “Turkey’s quest for NATO membership: the Institutionalization of the Turkish–American alliance,” South East European and Black Sea Studies, 12:4 (2012), 481-95.
17. • Zarakol, “Problem areas for the new Turkish foreign policy.” Nationalities papers, 40:5 (2012), 739-45.
19. Mark Neocleous, Critique of Security, Edinburgh University Press, 2008.
Ders Kitabı 18. Security Studies, A Reader, (eds) Christopher W. Hughes and Lai Yew Meng, 2011, Routledge

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak X
2 Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak X
3 Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek X
4 Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak X
5 Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak X
6 Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir X
7 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme X
8 Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 125