AKTS - Uluslararası Güvenlikte Yeni Yaklaşımlar
Uluslararası Güvenlikte Yeni Yaklaşımlar (IR315) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uluslararası Güvenlikte Yeni Yaklaşımlar | IR315 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | - güvenlik, seküritizasyon ve deseküritizasyon hakkında temel bilgileri edinmek - uluslararası ilişkiler kuramlarından orta düzey çalışmalar yapabilmek | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Güvenlik kavramının ortaya çıkışı, seküritizasyon ve deseküritizasyon kavramları; terörizm, nükleer yayılma, yoksulluk ve çevre felaketleri gibi güncel güvenlik riskleri. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Derse Genel Bir Giriş | Yok | 
| 2 | Güvenlik Çalışmaları | Wolfers, Ullman, Buzan and Balwin in Hughes and Meng. | 
| 3 | Teorik Yaklaşımlar | Booth, Tickner, Acharya in Hughes and Meng. | 
| 4 | Teorik Yaklaşımlar | Matthews, Paris, Walt, Waever in Hughes and Meng | 
| 5 | Temel Kavramlar: Belirsizlik, savaş, terör, soykırım ve toplu katliam | Buzan and Herring and Freedman in Hughes and Meng | 
| 6 | Temel Kavramlar: Etnik çatışma, ikna, insan güvenliği, fakirlik, çevresel değişimler, sağlık | O-Hanlon, Dixon and Weiner in Hughes and Meng | 
| 7 | Örgütler: İttifaklar, bölgesel örgütler, Birleşmiş Milletler | O-Hanlon, Dixon and Weiner in Hughes and Meng | 
| 8 | Güncel sorunlar: uluslararası silah anlaşmaları, nükleer silahların yaygınlaşması, terörle mücadele | Lebow and Stein and Sagan in Hugned and Meng | 
| 9 | Ara Sınav | Yok | 
| 10 | Güncel Sorunlar: Barış operasyonları, uluslararası koruma sorumluluğu, özel güvenlik, uluslararası suç şebekeleri | Williams and Singer in Hugnes and Meng | 
| 11 | Güvenlik Eleştirisi | Neocleous | 
| 12 | Türkiye ve Soğuk Savaş'ta Güvenlik | class notes | 
| 13 | Türkiye ve Soğuk Savaş'ta Güvenlik | class notes | 
| 14 | Öğrenci Sunumları | Yok | 
| 15 | Öğrenci Sunumları | Yok | 
| 16 | Final Sınavı | Yok | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 3. • Aradou, “Law Transformed: Guantanamo and the ‘other’ exception,” Third World Quarterly, 28:3 (2007), 489-501. | 
|---|---|
| 4. • Bellamy and McDonald, “Securing International Society: Towards an English School Discourse of Security,” Australian Journal of Political Science, 39:2 (2004), 307-30. | |
| 5. • Bellany, “Towards a Theory of International Security,” Political Studies, 29:1 (1981)100-105. | |
| 6. • Demir, “Avrupa Güvenlik Mimarisinin Tarihsel Gelişimi ve Türkiye’nin Bu Güvenlik Mimarisindeki Yeri,” Güvenlik Stratejileri Dergisi, 5:9 (2009), 9-50. | |
| 7. • Desai, “Turkey in the European Union: A Security Perspective – Risk or Opportunity?” Defense Studies, 5:3 (2005), 366-93. | |
| 8. • Diez, “Turkey, the European Union and Security Complexes Revisited,” Mediterranean Politics, 10:2 (2005), 167-180. | |
| 9. • Huysmans, “Defining Social Constructivism in Security Studies: The Normative Dilemma of Writing Security,” Alternatives 27 (2002), 41-62. | |
| 10. • Krebs, “Perverse Institutionalism: NATO and the Greco-Turkish Conflict,” International Organization, 53:2 (1999), 343-77. | |
| 11. • Newman, “Exploring the ‘Root Causes’ of Terrorism,” Studies in Conflict and Terrorism, 29 (2006), 749-72. | |
| 12. • Oğuzlu and Güngör, “Peace Operations and the Transformation of Turkey's Security Policy,” Contemporary Security Policy, 27:3 (2007), 472-88. | |
| 13. • Rousseau, “Democratic leaders and war,” Australian Journal of International Affairs, 66:3 (2012), 349-64. | |
| 14. • Terry Terriff, Stuart Croft, Lucy James & Patrick M. Morgan, Security Studies Today, Cambridge: Polity Press, 1999 | |
| 15. • Uzer and Uzer, “Diverging Perceptions of the Cold War: Baghdad Pact as a Source of Conflict between Turkey and the Nationalist Arab Countries,” The Turkish Yearbook, 36 (2005), 101-18. | |
| 16. • Yılmaz 2012, “Turkey’s quest for NATO membership: the Institutionalization of the Turkish–American alliance,” South East European and Black Sea Studies, 12:4 (2012), 481-95. | |
| 17. • Zarakol, “Problem areas for the new Turkish foreign policy.” Nationalities papers, 40:5 (2012), 739-45. | |
| 19. Mark Neocleous, Critique of Security, Edinburgh University Press, 2008. | |
| Ders Kitabı | 18. Security Studies, A Reader, (eds) Christopher W. Hughes and Lai Yew Meng, 2011, Routledge | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 2 | 30 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 5 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
| 3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
| 4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
| 5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
| 7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
| 8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 5 | 5 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
