AKTS - Diplomatik Yazışma
Diplomatik Yazışma (IR404) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Diplomatik Yazışma | IR404 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere diplomasinin tarihi ve uygulanışı hakkında bilgi vermektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Diplomatik teamüller ve protokol kuralları; yazım teknikleri ve diplomatik terminoloji. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Giriş | Yok |
| 2 | Diplomasi Nedir? Türk Dış Politikasının Temel Taşları | Yok |
| 3 | Türkiye'nin ABD ve Rusya ile İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 7, 10. |
| 4 | Türkiye'nin Almanya ve Fransa ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 8 |
| 5 | Türkiye'nin Birleşik Krallık ve İtalya ve Fransa ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 8 |
| 6 | Türkiye'nin Yunanistan ve Bulgaristan ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 8 |
| 7 | Türkiye'nin Ermenistan ve Gürcistan ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 10 |
| 8 | Türkiye'nin Azerbeycan ve İran ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 11 |
| 9 | Türkiye'nin Irak ve Suriye ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 11 |
| 10 | Ara Sınav | Yok |
| 11 | Türkiye'nin Çin ve Mısır ile Diplomatik İlişkileri | William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, (New York: Routledge, 2013), Chapter 11 |
| 12 | Türkiye'nin Hindistan ve Pakistan ile Diplomatik İlişkileri | Mehmet Özkan, "Turkey’s ‘New’ Engagements in Africa and Asia: Scope, Content and Implications", PERCEPTIONS, Autumn 2011, Volume XVI, Number 3, pp. 115-137 |
| 13 | Türkiye'nin Japonya ve Güney Kore ile Diplomatik İlişkileri | Selçuk Esenbel & Altay Atlı, Turkey’s Changing Foreign Policy Stance: Getting Closer to Asia? (2013), Middle East Institute |
| 14 | Türkiye'nin Brezilya ve Venezuella ile Diplomatik İlişkileri | Ariel S. Gonzalez Levaggi, "A Different Path: Assessing Turkey's Foreign Policy in Latin America", Turkey Analyst, Vol. 4, no. 14 |
| 15 | Genel Tekrar | Yok |
| 16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Barston |
|---|---|
| 2. Hale, W. (2012). Turkish foreign policy since 1774. Routledge. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 10 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
| 3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
| 4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
| 5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
| 7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
| 8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 16 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 5 | 5 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
