AKTS - Çin: Geçmiş ve Bugün
Çin: Geçmiş ve Bugün (IR409) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çin: Geçmiş ve Bugün | IR409 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin Çin tarihi, kültürü ve politikası hakkında derinliğine bilgi sahibi olmalarıdır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Çin hanedanlarının kronolojik bir şekilde incelenmesi; Çin`in 20. yüzyıl tarihi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Genel Giriş | Yok |
| 2 | Çin Uygarlığının Kökenleri | Ebrey, Bölüm 1 |
| 3 | Felsefi Temeller: Doğu Zhou Dönemi | Ebrey, Bölüm 2 |
| 4 | Bürokratik İmparatorluğun Kuruluşu: Kin ve Han Hanedanları | Ebrey, Bölüm 3 |
| 5 | Budizm, Aristokrasi ve Yabancı Yöneticiler: Bölünme Devri | Ebrey, Bölüm 4 |
| 6 | Kozmopolit bir İmparatorluk:Ç Tang Hanedanı | Ebrey, Bölüm 5 |
| 7 | Yükselen Güney: Song Hanedanı | Ebrey, Bölüm 6 |
| 8 | Yabancı Yönetimi: Liao, Jin ve Yuan Hanedanları | Ebrey, Bölüm 7 |
| 9 | Ara Sınav | Yok |
| 10 | Otokrasinin Sınırları: Ming Hanedanı | Ebrey, Bölüm 8 |
| 11 | Mançular ve Sömürgecilik: King Hanedanı | Ebrey, Bölüm 9 |
| 12 | Radikal Yeniden Birleşme: Halk Cumhuriyeti | Ebrey, Bölüm 11 |
| 13 | Maoist Dönemin Mirası ve Deng Xiaoping'in Yükselişi | Meisner, Bölümler 21 ve 22 |
| 14 | Dünyaya Açılma: 1976'dan Günümüze Çin | Ebrey, Bölüm 12 |
| 15 | Pazar Ekonomisi, Kapitalizm ve Deng Döneminin Sonu | Meisner, Bölümler 23 ve 25 |
| 16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Patricia Bucley Ebrey. Cambridge Illustrated History of China. Cambridge: Cambridge University Press, 2010. |
|---|---|
| 2. Maurice Meisner. Mao's China and After: A History of the People's Republic. New York: The Free Press, 1999. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
| 3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
| 4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
| 5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
| 7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
| 8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
