AKTS - Ortadoğu`da Savaş ve Barış
Ortadoğu`da Savaş ve Barış (IR419) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ortadoğu`da Savaş ve Barış | IR419 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Genel olarak savaş ve barışın Ortadoğu bölgesel politikasına yansımalarını incelemek özel olarak da savaşa dahil olan tarafları nasıl etkilediğini anlamak | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Savaşın ve çatışmanın nedenleri, bölgesel politikaya dair sonuçları; Ortadoğu`da savaş ve barış dönemleri; bölge içi ve bölge dışı ülkelerin dış politika amaçları; Soğuk Savaş döneminin bölgedeki huzur ve çatışma süreçlerine etkisi. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Regional Systems and Conflicts | Ayoob , Mohammed (l995). The Third World Security Predicament. Boulder, CO: Lynne Rienner, pp. 1-20. | 
| 2 | Savaş ve Barışı Açıklamak | Holsti, K. J. (l992). "International Theory and war in the Third world," In Job, Brian, ed., The Insecurity Dilemma: National Security of Third World States. Boulder: Rienner, pp. 37-62. (E-Reserve). | 
| 3 | Bölgesel Savaş Türleri ve Barış | Holsti, K. J. (l996). War, The State, and the State of War. Cambridge: Cambridge Univ. Press, ch. 7, esp. pp. 147-49. | 
| 4 | Büyük Güçler ve Bölgesel Çatışmalar | Miller, Benjamin (Autumn 2001). “Between War and Peace: Systemic Effects on the Transition of the Middle East and the Balkans from the Cold War to the Post-Cold War era.” Security Studies, 11, no. 1, pp. 1-52 | 
| 5 | Arap/Filistin-İsrail Savaşı'nın Kökenleri | Rabinovich, Itamar, Waging Peace: Israel and the Arabs l948-2003. New York: Farrar, Straus and Giroux, LLC, pp. 11-24. | 
| 6 | Ortadoğu'da Soğuk Savaş | Miller , Benjamin States, Nations and Great Powers: The Sources of Regional War and Peace (Cambridge: Cambridge University Press, 2007), Ch. 5, pp. 205-236. | 
| 7 | 1948-1982 Arap-İsrail Savaşları | Morris ,Benny (2001).Righteous victims: a history of the Zionist-Arab conflict, 1881- 2001. (New York: Vintage Books), pp. 259-346. | 
| 8 | Arasınav | Yok | 
| 9 | Barış Süreci- 1974-2000 | Rabinovich, Itamar, Waging Peace: Israel and the Arabs l948-2003. New York: Farrar, Straus and Giroux, LLC, pp. 24-164. | 
| 10 | Arap Devletlerinin Güvenlik Politikaları ve Arap Devletleri Arasındaki İliskiler | Gause, F. Gregory (l992). "Sovereignty, Statecraft, and Stability in the Middle East." Journal of International Affairs 45: 441-6 | 
| 11 | Ortadoğu'da Soğuk Savaş Sonrası ABD Hegemonyası | Hudson, Michael C. 1996. ‘To Play the Hegemon: Fifty Years of U.S. Policy Toward the Middle East’, Middle East Journal 50(3): 329-343 | 
| 12 | Körfez Savaşı, 2003 Irak Savaşı ve Sonuçları | Fred Halliday, The Middle East in International Relations (Cambridge: Cambridge Univ. Press, 2005), “After the Cold War: the maturing of the Greater West Asian Crisis,” pp. 130-166. | 
| 13 | Ortadoğu'da Devlet, Milliyetçilik, Savş ve Barış | Miller, Benjamin 4 (October-December 2006). "Balance of Power or the State-to-Nation Balance: Explaining Middle East War-Propensity." Security Studies vol. 15, no.4.. pp. 658-705. | 
| 14 | Güncel Çatışma Konuları | Yok | 
| 15 | Genel Özet | Yok | 
| 16 | Final Sınavı | Yok | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Rabinovich, Itamar (2004). Waging Peace: Israel and the Arabs l948-2003. Princeton University Press. | 
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
| 3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
| 4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
| 5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
| 7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
| 8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
