AKTS - Küreselleşme ve Uluslararası İletişim

Küreselleşme ve Uluslararası İletişim (PR428) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Küreselleşme ve Uluslararası İletişim PR428 0 3 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Uluslararası alanda medyanın üretim, dağıtım ve alımlamalarını doğasını kapsayan bu dersin amacı, uluslararası iletişimde neyin niçin olduğunu öğretmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • öğrencilere medyanın dünyanın farklı yerlerinde nasıl farklılık gösterdiğinin anlatılması
  • farklı yapılara saygı duymayı öğrenme
  • yapısal ilişkilerin doğasının ülkeler arası ülkelerin kendi içindeki iletişim sistemlerini nasıl etkilediğinin anlaşılması
  • uluslararası iletişim ve küresel dünyada bilginin doğasını anlamak
Dersin İçeriği Küreselleşme ve uluslararası iletişim nedir?, hangi güçler bunları kontrol eder ve bunun ilgili ne yapabiliriz soruları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Kültürel emperyalizm ve aktif izleyici Herbert Schiller, “Not Yet the Post-Imperialist Era,” Critical Studies in Mass Communication, 8 (1991): 13-28.
3 McDonaldization George Ritzer, The McDonaldization of Society (Thousand Oaks, CA: Pine Forge Press, 2011), especially mch. 1, pp. 1-22.
4 McDonaldization George Ritzer, The McDonaldization of Society (Thousand Oaks, CA: Pine Forge Press, 2011), some related pages.
5 Starbuckization / De-McDonaldization? Ritzer, McDonaldization, chs. 7, 8, and 10 (pp. 143-188, and 215-239)
6 Küresel kamusal alan *Peter Dahlgren, “The Public Sphere and the Net.” In W.L. Bennett and R.M. Entman, eds., Mediated Politics (Cambridge, UK: Cambridge University Press, (2001), pp. 33-55. *Sonia Serra, “The killing of Brazilian street children and the rise of the international public sphere.” In J. urran, ed., Media Organisations in Society (London: Arnold, 2000), pp. 151-171.
7 Arasınav
8 Küresel ağ toplumu Manuel Castells, “Communication, Power and Counter-Power in the Network Society.” International Journal of Communication 1 (2007): 238-266.
9 Süregelen farklılıklar: Medeniyetler çarpışması *Samuel P. Huntington, “The Clash of Civilizations?” Foreign Affairs 72, 3 (1993): 22-49. *Fouad Ajami, “The Summoning.” Foreign Affairs 72, 4 (1993): 2-9. *Kishore Mahbubani, “The Dangers of Decadence: What the Rest Can Teach the West,” Foreign Affairs 72, 4 (1993): 10-14. *Edward Said, “The Clash of Ignorance,” The Nation, October 4, 2001.
10 Yöreselleşme ve Amerikanın düşüşü *Joseph D. Straubhaar, “Distinguishing the global, regional and national levels of world television.” In A. Sreberny-Mohammadi et al., eds., Media in Global Context (London: Arnold, 1997).
11 Dominant akışlar ve ters akışlar: Telenovelas *Daniël Biltereyst and Philippe Meers, “The international telenovela debate and the contra-flow argument: a reappraisal,” Media, Culture & Society 22 (2000): 393-413.
12 Haber medyasının Batılı modelleri *James Curran, Shanto Iyengar, Anker Brink Lund and Inka Salovaara-Moring. 2009. “Media System, Public Knowledge and Democracy: A Comparative Study.” European Journal of Communication 24 (1): 5-26. *Rodney Benson and Matthew Powers. Public Media Around the World: International Models for Funding and Protecting Independent Journalism (Washington, D.C.: Free Press, 2011), selections.
13 Medya ve hibritleşme *Paul S.N. Lee, “The absorption and indigenization of foreign media cultures; A study on a cultural meeting point of the East and West: Hong Kong,” Asian Journal of Communication, 1, 2 (1991): 52-72.
14 Cosmopolitanism *Ulf Hannerz, “Cosmopolitans and Locals in World Culture,” Theory, Culture & Society 7 (1990): 237-251.
15 Cosmopolitanism *Ulf Hannerz, “Cosmopolitans and Locals in World Culture,” Theory, Culture & Society 7 (1990): 237-251.
16 Final

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Jeremy Tunstall. 2008. The Media Were American: U.S. Mass Media in Decline. New York: Oxford University Press.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 20
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak
2 Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak
3 Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek
4 Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak
5 Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak
6 Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir
7 Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme
8 Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 20 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 118