AKTS - Dış Ticarete Giriş
Dış Ticarete Giriş (LOG209) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dış Ticarete Giriş | LOG209 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere dış ticaretle ilgili yeterli bir bilgi kazandırmaktır. Ders tarihsel bir perspektif ve çok disiplinli bir anlayışla hazırlanmış olup, öğrencilere uluslararası ticaret teori ve politikalarını öğretmek üzere tasarlanmıştır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Temel dış ticaret modelleri, Ricardo Modeli, gelir dağılımı, Heckscher-Ohlin modeli, standart ticaret modeli, ölçek ekonomileri, dış ticaret politikasının araçları. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş Dünya Ticareti: Genel Bakış | Bölüm 1 ve Bölüm 2, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 31-53 | 
| 2 | İşgücü verimliliği ve Karşılaştırmalı Üstünlük: Ricardo Modeli | Bölüm 3, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 54-79 | 
| 3 | İşgücü verimliliği ve Karşılaştırmalı Üstünlük: Ricardo Modeli | Bölüm 3, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 54-79 | 
| 4 | Spesifik Faktörler ve Gelir Dağılımı | Bölüm 4, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 80-109 | 
| 5 | Spesifik Faktörler ve Gelir Dağılımı | Bölüm 4, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 80-109 | 
| 6 | Kaynaklar ve Ticaret: Heckscher-Ohlin Modeli | Bölüm 5, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 110-140 | 
| 7 | Kaynaklar ve Ticaret: Heckscher-Ohlin Modeli | Bölüm 5, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 110-140 | 
| 8 | Standart Ticaret Modeli | Bölüm 6, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 141-163 | 
| 9 | Ara Sınav | Ara Sınav | 
| 10 | Dışsal Ölçek Ekonomileri ve Üretimin Uluslararası Konumu | Bölüm 7, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 167-184 | 
| 11 | Küresel Ekonomide Firmalar: İhracat Kararları, Dış Kaynak Kullanımı ve Çokuluslu Şirketler | Bölüm 8, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 185-221 | 
| 12 | Küresel Ekonomide Firmalar: İhracat Kararları, Dış Kaynak Kullanımı ve Çokuluslu Şirketler | Bölüm 8, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 185-221 | 
| 13 | Dış Ticaret Politikasının Araçları | Bölüm 9, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 222-248 | 
| 14 | Dış Ticaret Politikasının Araçları | Bölüm 9, International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012, ss. 222-248 | 
| 15 | Dış Ticaret Politikasının Ekonomi Politiği, Gelişmekte Olan Ülkelerde Dış Ticaret Politikası, Dış Ticaret Politikası Konusunda Tartışmalar | Bölüm 10, Bölüm 11 ve Bölüm 12 International Economics: Theory and Policy, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012; ss. 249-322 | 
| 16 | Final Sınavı | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. International Economics: Theory and Policy, Paul Krugman, Maurice Obstfeld, Pearson Education Limited, 9th Edition, 2012. | 
|---|---|
| 2. International Business: Theories, Policies and Practices,Tayeb, Monır, Pearson Education Ltd. 2000 | |
| Diğer Kaynaklar | 3. Daniels, John, Lee Radebaugh and Daniel Sullivan. International Business: Environment and Operations, 11th ed. Pearson Education Ltd. 2007. | 
| 4. Irwin, Douglas, Free Trade Under Fire. Princeton University Press, 2nd ed. 2005 | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 5 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 4 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | |||||
| 2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | |||||
| 3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | |||||
| 4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | |||||
| 5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | |||||
| 6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | |||||
| 7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | |||||
| 8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü | 92 | ||
