AKTS - Endüstri Ürünleri Tasarımında Sürdürülebilirlik
Endüstri Ürünleri Tasarımında Sürdürülebilirlik (EUT371) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Endüstri Ürünleri Tasarımında Sürdürülebilirlik | EUT371 | Alan Seçmeli | 1 | 0 | 2 | 2 | 3 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Türü | Alan Seçmeli Ders | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                         | 
                
| Dersin Amacı | Ders, öğrencilerin sürdürülebilirlik kavramı ile ilgili bilgi ve farkındalıklarını arttırmayı ve ders boyunca edindikleri bilgileri ürün tasarım sürecinde uygulamaya koyma becerisini kazandırmayı amaçlamaktadır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Sürdürülebilirlik kavramının güncel yaklaşımlarla ele alınması; sürdürülebilirlik ilkeleri ile bir ürün tasarlanması. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, beklentiler, ekolojik ilkeler | |
| 2 | Video gösterimi: Story of stuff, sürdürülebilirliğin bileşenleri, sürdürülebilirlik ve tasarım, tasarımcının rolü | |
| 3 | Sistem temelli sürdürülebilirlik yaklaşımları | |
| 4 | Sistem temelli sürdürülebilirlik yaklaşımları | |
| 5 | Tasarım temelli sürdürülebilirlik yaklaşımları | |
| 6 | Tasarım temelli sürdürülebilirlik yaklaşımları | |
| 7 | Tasarım temelli sürdürülebilirlik yaklaşımları | |
| 8 | Sürdürülebilir Tüketim | |
| 9 | Ürün yaşam süresi, Belgesel: The Light Bulb Conspiracy | |
| 10 | Seri üretilmiş bir ürünün sürdürülebilirlik açısından değerlendirilmesi, sunumlar | |
| 11 | Genel değerlendirme, projeye giriş | |
| 12 | Proje fikirlerinin sunumu | |
| 13 | İlk eskizler, kritik, tartışma | |
| 14 | Eskizlerin geliştirilmiş sunumu, mock up, kritikler, tartışma | |
| 15 | Projenin ve modelin geliştirilmiş sunumu | |
| 16 | Final sunumları | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. PAPANEK, V. (1999) The Green Imperative – Ecology and Ethics in Design andArchitecture, Thames and Hudson, New York. WALKER, S. (2011) The Spirit of Design: Objects, Environment and Meaning, Earthscan Publications, London. | 
|---|---|
| 2. CHAPMAN, J. (2005) Emotionally Durable Design: Objects, Experiences, and Empathy, Earthscan Publications, London. | |
| 3. DOĞAN, Ç., WALKER, S. (2008) Localization – the Design and Production of Sustainable Products, International Journal of Product Development (6:3/4) 276-89. | |
| 4. ECOLOGICAL FOOTPRINT (2010) Ecological Footprint Calculator, http:// www.footprintnetwork.org/en/index.php/GFN/page/calculators accessed: 21.01.2010. | |
| 5. Walker, S. (2006). Sustainable by Design: Explorations in Theory and Practice. London: Earthscan. Fuad-Luke, A. (2009). Design activism: Beautiful strangeness for a sustainable world. Sterling: Earthscan. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 10 | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 1 | 30 | 
| Sunum | 1 | 10 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 18 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X | 
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturur. | X | ||||
| 2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliği kazanır. | X | ||||
| 3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisi kazanır. | X | ||||
| 4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlar ve sürece dahil eder. | X | ||||
| 5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneği kazanır. | X | ||||
| 6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip eder. | X | ||||
| 7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alır ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetir. | X | ||||
| 9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
| 10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
| 11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayış kazanır. | X | ||||
| 12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahiptir. | |||||
| 13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayış kazanır. | |||||
| 14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisi kazanır. | X | ||||
| 15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanır. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 2 | 2 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 4 | 4 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 | 
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
