AKTS - Ürün Tasarımında Bilgisayar Destekli 3 Boyutlu Animasyon
Ürün Tasarımında Bilgisayar Destekli 3 Boyutlu Animasyon (EUT461) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ürün Tasarımında Bilgisayar Destekli 3 Boyutlu Animasyon | EUT461 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Alan Seçmeli Ders |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Tasarlanan ürünün 3 boyutlu hareketlendirilmesinin yapılması |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | 3 boyutlu objeleri 3 boyutlu ortamda hareket ettirme, döndürme ve oynatma; tasarlanan ürünleri, kullanıcı senaryosuna uygun bir şekilde animasyonlu olarak sunma. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Animasyon Tekniklerine giriş | Kaynak olarak verilen dökümanların incelenmesi |
| 2 | 3ds Max Programının “hareket” bölümünün arayüzü tanıtımı | Programın arayüzünün incelenmesi |
| 3 | Yaratılan bir objenin pivot noktasının ayarlanması | Objelerin hareket noktasının incelenmesi |
| 4 | “Auto key” komutunun gösterimi , zaman çizelgesinde animasyon karesi yaratımı | Animasyon karesi ile animasyonunun incelenmesi |
| 5 | Animasyon sahnesinin hazırlanması, sürenin ayarlanması | Temel sahne öğelerinin incelenmesi |
| 6 | Malzeme yaratımının gösterimi | Orijinal ve hazır malzemelerin internetten kullanıma yönelik inceleme yapılması |
| 7 | Kamera ve ışık bilgisi | Kamera, objektif, lens, apertür hızı gibi konuların incelenmesi |
| 8 | 1. vize ara sınavı | Basit 3 boyutlu bir objenin 25 sn lik kısa bir animasyonu |
| 9 | Karakter yaratımı temel tekniklere giriş | Poligon modelleme tekniği kullanılarak karakter yaratımının incelenmesi |
| 10 | “Biped” (iki ayaklı) karakter yaratmak ve “rigging” temel kavramlarının gösterimi | “Biped” (iki ayaklı) karakterin ve “rigging” kavramlarının incelenmesi |
| 11 | “Biped” (iki ayaklı) karakter yürüyüş animasyonu hazırlanması | “Biped” (iki ayaklı) karakterin yürüyüş dinamiklerinin incelenmesi |
| 12 | 2. vize ara sınavı | Bir senaryo dahilinde 25 sn lik “biped” (iki ayaklı) bir animasyon |
| 13 | 3ds Max “hareket yakalama” komutlarının gösterimi | Yaratılmış bir karakterin “hareket yakalama” tekniği ile animasyonunun incelenmesi |
| 14 | Tam vücutlu karakter yaratımı, kemik, deri, dış kabuk kullanımının gösterilmesi | Tam vücutlu karakter içine kemik eklemek ve deri giydirilmesinin araştırılması |
| 15 | Tam vücutlu karakter yürüyüş animasyonu hazırlanması | Tam vücutlu karakterin yürüyüş dinamiklerinin incelenmesi |
| 16 | Final sınavı | Bir senaryo dahilinde 45 sn lik Tam vücutlu karakterin bir animasyonu |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Autodesk 3ds Max 2014 Essentials: Autodesk Official Press |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 18 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturur. | X | ||||
| 2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliği kazanır. | X | ||||
| 3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlar ve sürece dahil eder. | |||||
| 5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneği kazanır. | X | ||||
| 6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip eder. | X | ||||
| 7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alır ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetir. | X | ||||
| 9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
| 10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
| 11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayış kazanır. | X | ||||
| 12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahiptir. | X | ||||
| 13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayış kazanır. | X | ||||
| 14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisi kazanır. | X | ||||
| 15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 4 | 4 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 3 | 3 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
