AKTS - Ekonometri I
Ekonometri I (ECON301) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ekonometri I | ECON301 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin başlıca amaçları öğrencilere; istatistiksel yöntemler kullanarak ekonomik ilişkileri modellemek, sınamak ve öngörüde bulunmayı öğretmek; bilgisayar uygulamalarıyla verilerin toplanması, analizi ve incelenmesi konularında deneyim kazandırmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Temel istatistik kuramları; basit regresyon, hipotez sınamaları; öngörü analizi; klasik doğrusal regresyon modelinin varsayımları; determinasyon katsayısı; ölçek ve ölçü birimi seçiminin etkileri; fonksiyonel biçimler; çoklu regresyon modelinde tahmin ve çıkarsama sorunu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve Bazı İstatistiksel Kavramların Gözden Geçirilmesi | Gujarati, Giriş: ss. 1-13 |
| 2 | Regresyon Çözümlemesi – Nedensellik, Korelasyon ve Veri Çeşitleri | Gujarati, Bölüm 1: ss. 15-32 |
| 3 | İki Değişkenli Regresyon Analizi: Bazı Temel Bilgiler | Gujarati, Bölüm 2: ss. 37-52 |
| 4 | İki Değişkenli Regresyon Analizi: Tahmin Sorunu | Gujarati, Bölüm 3: ss. 58-105 |
| 5 | İki Değişkenli Regresyon Analizi: Tahmin Sorunu | Gujarati, Bölüm 3: ss. 58-105 |
| 6 | Klasik Normal Doğrusal Regresyon Modeli | Bölüm 4: ss. 107-113 |
| 7 | İki Değişkenli Regresyon Analizi: Aralık Tahmini ve Hipotez Sınaması | Gujarati, Bölüm 5: ss. 119-133 |
| 8 | İki Değişkenli Regresyon Analizi: Aralık Tahmini ve Hipotez Sınaması | Gujarati, Bölüm 5: ss. 134-150 |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Eviews programına giriş | Ders Notları |
| 11 | İki Değişkenli Regresyon Modelinin Uzantıları: Ölçü Birimi, Fonksiyonel Kalıplar | Gujarati, Bölüm 6: ss. 164-193 |
| 12 | Çoklu Regresyon Analizi: Tahmin Sorunu | Gujarati, Bölüm 7: ss. 202-232 |
| 13 | Çoklu Regresyon Analizi: Çıkarsama Sorunu | Gujarati, Bölüm 8: ss. 248-263 |
| 14 | Çoklu Regresyon Analizi: Çıkarsama Sorunu | Gujarati, Bölüm 8: ss. 264-280 |
| 15 | Genel Değerlendirme | |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Gujarati, Damodar N. (2003) Basic Econometrics, 4th Edition, New York and Boston: McGraw-Hill. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Wooldridge, Jeffrey (2008) Introductory Econometrics: A Modern Approach (with Economic Applications), 4th Edition, Cengage Learning. |
| 3. Peter J. Kennedy (1998) A Guide to Econometrics, 4th Edition, MIT Press. | |
| 4. Ramanathan, R. (2002), Introductory Econometrics with Applications, 5th edition, Orlando, FL: Harcourt College Publishers. | |
| 5. Hill, R.C., Griffiths, W.E. and G. G. Judge (2001) Undergraduate Econometrics, 2nd Edition, John Wiley and Sons, Inc. | |
| 6. Hill, R.C., Griffiths, W.E. and G. G. Judge (2000) Using Eviews For Undergraduate Econometrics, 2nd Edition, Wiley. | |
| 7. Asteriou, D. (2006) Applied Econometrics: A Modern Approach using EViews and Microfit, Palgrave-Macmillan. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
| Toplam | 3 | 85 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 55 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 45 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik lisans programından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak matematik temelli lisansüstü programlarda, kamu veya özel sektörde bilimsel çalışma ve araştırma yapmak için yeterli bilgiye sahip olur. | |||||
| 2 | Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uygun araç-gereçleri kullanarak ortaöğretime uyarlar ve aktarır. | |||||
| 3 | Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, matematik veya uygulandığı alanlardaki güncel problemleri modelleme ve çözüm için gerekli olan matematiksel yöntemleri seçme, kullanma, geliştirme ve çözme becerisine sahip olur. | |||||
| 4 | Analitik düşünme yeteneğine sahip olur ve sonuç çıkarma sürecinde zamanı etkin kullanır. | |||||
| 5 | Bilgisayar bilimleriyle ilgili alanlarda çalışabilecek düzeyde temel yazılım bilgisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |||||
| 6 | Karar süreçlerinin ihtiyaç duyacağı verileri toplama, analiz etme, yorumlama ve istatistiksel yöntemleri kullanabilme becerisine sahip olur. | |||||
| 7 | Matematiğin doğrudan veya dolaylı olarak kullanıldığı alanlarda çalışma yapabilecek düzeyde bilgiye sahip olur ve yaşam boyu öğrenmenin bilinci ile mesleki bilgi ve becerilerini yeniler. | |||||
| 8 | Matematiğin kullanıldığı alanlarda bireysel olarak veya takımlarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve etkin biçimde çalışma becerisine sahip olur. | |||||
| 9 | Matematik veya uygulama alanlarındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde İngilizce bilir. | |||||
| 10 | Görüş ve düşüncesini nicel ve nitel verilerle destekleyerek açık ve anlaşılabilir biçimde yazılı ve sözlü ifade eder, paydaşlarıyla iletişim kurar. | |||||
| 11 | Matematik veya uygulama alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçların duyurulması aşamalarında evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini dikkate alan mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 6 | 96 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
