AKTS - Araştırma Yöntemleri
Araştırma Yöntemleri (ISL555) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Araştırma Yöntemleri | ISL555 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında temel teorik bilgiler edinilmesi, hukukî tarzda düşünme, sorma ve yazmanın öneminin kavranması ve uygulamaya aktarılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Alan özelinde araştırmaya metodolojik yaklaşım, Alan özelinde araştırma problemi oluşturma/proje tasarlama: Seçim, planlama ve araştırma teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Okuma, Hukuk Eğitiminde Okuma ve Okumanın Önemi, Eleştirel Okuma, İyi Okuyuculuk | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 8. Baskı, Ankara 2020. |
| 2 | Düşünme, Düşünme Korkusu, Eleştirel Düşünme | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 8. Baskı, Ankara 2020. |
| 3 | Düşünme/Şüphe/Soru Sorma | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 8. Baskı, Ankara 2020. |
| 4 | Bilim, Bilimsel Araştırmanın Tanımı, Toplumsal Araştırmanın Alternatifleri ve Metotlar | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme,8. Baskı, Ankara 2020; Neuman, W. Lawrence: Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Ankara 2016. |
| 5 | İletişim, Dil, Hukuk Dili, Hukuk Dilinde Terimler ve Kavramlar | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 8. Baskı, Ankara 2020. |
| 6 | Kaynak Taraması, Kütüphanelerden Yararlanma | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 8. Baskı, Ankara 2020. |
| 7 | Hukuk-Mantık ilişkisi, Mantık hataları, Akıl Yürütme, Tümdengelim, tümevarım | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 8. Baskı, Ankara 2020; Serozan, Rona: Hukukta Yöntem, İstanbul 2015. |
| 8 | Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemleri | Neuman, W. Lawrence: Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Ankara 2016. |
| 9 | Bilimsel Çalışmalarda Yöntemler | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 8. Baskı, Ankara 2020; Neuman, W. Lawrence: Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Ankara 2016. |
| 10 | Hukukî Çalışmalarda Metod (Olay, Yasanın Olaya Uygulanması, Olaya Uygulanabilen Hukuk İlişkilerinin Çözümlenmesi, Sınıflandırma) | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 8. Baskı, Ankara 2020. |
| 11 | Hukukî Problemin Belirlenmesi ve Sınırlandırılması | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 8. Baskı, Ankara 2020. |
| 12 | Hukukî Problemin Yorumu ve Çözümü | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 8. Baskı, Ankara 2020; Rona Serozan: Hukukta Yöntem, İstanbul 2015. |
| 13 | Soyut hukuk problemleri kapsamında: Araştırmada Plan, Bölümler ve Dipnotlu Kaynak Gösterme, Kısaltmalar ve Kaynakça Oluşturma | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 8. Baskı, Ankara 2020; Neuman, W. Lawrence: Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Ankara 2016. |
| 14 | Yayın Etiği ve Meslek Etiği Kuralları | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 8. Baskı, Ankara 2020. |
| 15 | Etkin Sözlü Sunum Teknikleri | Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 8. Baskı, Ankara 2020. |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Prof. Dr. Yaşar Karayalçın/Prof. Dr. Aynur Yongalık: Hukukta Öğretim-Kaynaklar-Metod-Problem Çözme, 8. Baskı, Ankara 2020. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Ernest Hirş: Pratik Hukukta Metod, 3. Baskı, Ankara 2000. |
| 3. W. Lawrence Neuman: Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, C. 2, İstanbul 2016 (Çev. Sedef Özge). | |
| 4. W. Lawrence Neuman: Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, C. 1, İstanbul 2016 (Çev. Sedef Özge). | |
| 5. Rona Serozan: Hukukta Yöntem, İstanbul 2015. | |
| 6. Yasemin Işıktaç/Sevtap Metin: Hukuk Metodolojisi, 4. Baskı, İstanbul 2016. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Hukuk sisteminin temel kavramlarını anlama, açıklama ve kullanma yeteneğini geliştirir | X | ||||
| 2 | Hukuki uyuşmazlıkları analiz etmek, kurmak ve çözümlemek için gerekli özellik ve yeterlilikleri kazandırır | X | ||||
| 3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkı sağlar | X | ||||
| 4 | Kamu hukuku alanının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlatır | X | ||||
| 5 | Kamu hukuku alanının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlatır | X | ||||
| 6 | Hukukun modern metotlarını ve ayırımlarını anlama yeteneğini geliştirir | X | ||||
| 7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yönünün gelişimini sağlar | X | ||||
| 8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olmaya katkı sağlar | X | ||||
| 9 | Sosyal sorumluluk ve hukuki etik edinmeyi sağlar | X | ||||
| 10 | Öğrencinin kendisini ve bulunduğu kurumu ifade etmesi için gerekli iletişim kurma yeteneğini kazandırır | X | ||||
| 11 | Kaliteli bir bilinç sahibi olmaya katkı sağlar | X | ||||
| 12 | Hukuki bilgisini ve yeteneğini teori veya pratiğin temel ilkeleri alanlarının en az birinde etkili şekilde kullanmasını sağlar | X | ||||
| 13 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi kazandırır | X | ||||
| 14 | Hukuki problemlerin çözümünde enformasyon teknolojilerini kullanma becerisi kazandırır | X | ||||
| 15 | Hukuk terminolojisi ve yabancı dil bilgisini geliştirmeyi sağlar | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
