AKTS - İdari Yargı
İdari Yargı (KMH522) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İdari Yargı | KMH522 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Lisansüstü düzeyde idari yargıya ilişkin teorik tartışmaların yapılması ve güncel idare hukuku meseleleri hakkında bilgi üretebilmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İdari yargıyla ilgili teorik meseleler ile mahkeme kararlarının ele alınması, özellikle idari yargıda yaşanan dönüşümün takip edilmesi, bu bağlamda da her dönem belli meseleler ön plana çıkarılarak bu doğrultuda sunum ve tartışmalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İdarenin denetlenmesi fikri ve hukuk devleti bakımından önemine tarihsel bir yaklaşım. | |
2 | Yargısal denetim konusunda dünyada uygulanan farklı sistemler hakkında değerlendirme | |
3 | İdari yargının hak ve özgürlüklerin güvence altına alınmasındaki ilişkisi | |
4 | Anayasa Mahkemesi’nin idari yargıyla ilgili kararlarının değerlendirilmesi | |
5 | Danıştayın belli konulardaki yaklaşımının eleştirisi | |
6 | Sunum (İlk dört hafta seçilen konularda öğrenciler tarafından yapılan sunumlar sınıfta tartışılmaktadır) | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
7 | Sunum | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
8 | Arasınav | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
9 | Sunum | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
10 | Sunum | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
11 | Sunum | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
12 | Sunum | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
13 | Sunumların değerlendirilmesi | |
14 | Sunumların değerlendirilmesi | |
15 | Sunumların ve konunun genel olarak değerlendirilmesi | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Şeref gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Kitabevi, Ankara, 2011 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Turgut Tan, İdare Hukuku, Turhan Kitabevi, Ankara, 2011. |
3. Yahya Zabunoğlu, İdare Hukuku C. 2, Yetkin yayınları, 2012. | |
4. (Bu temel kaynaklar dışında işlenen konuyla bağlantılı ilgili bibliyografya her yıl değişmektedir. ) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 18 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk sisteminin temel kavramlarını anlama, açıklama ve kullanma yeteneğini geliştirir | X | ||||
2 | Hukuki uyuşmazlıkları analiz etmek, kurmak ve çözümlemek için gerekli özellik ve yeterlilikleri kazandırır | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkı sağlar | X | ||||
4 | Kamu hukuku alanının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlatır | X | ||||
5 | Kamu hukuku alanının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlatır | X | ||||
6 | Hukukun modern metotlarını ve ayırımlarını anlama yeteneğini geliştirir | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yönünün gelişimini sağlar | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olmaya katkı sağlar | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk ve hukuki etik edinmeyi sağlar | X | ||||
10 | Öğrencinin kendisini ve bulunduğu kurumu ifade etmesi için gerekli iletişim kurma yeteneğini kazandırır | X | ||||
11 | Kaliteli bir bilinç sahibi olmaya katkı sağlar | X | ||||
12 | Hukuki bilgisini ve yeteneğini teori veya pratiğin temel ilkeleri alanlarının en az birinde etkili şekilde kullanmasını sağlar | X | ||||
13 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi kazandırır | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde enformasyon teknolojilerini kullanma becerisi kazandırır | X | ||||
15 | Hukuk terminolojisi ve yabancı dil bilgisini geliştirmeyi sağlar | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |