AKTS - Karikatür
Karikatür (ART202) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Karikatür | ART202 | Güz ve Bahar | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Öğrencilerin karikatür sanatını biçimsel ve anlatısal olarak algılaması ve karikatür esprisine yönelik düşünmesini kavratabilmek, karikatür ilkeleri doğrultusunda yalın anlatım ve çizim tarzını öğretebilmek. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Temel karikatür bilgisi; basit kurallarla çizim; mizah; kariyer odaklı karikatür çalışmaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme. | |
| 2 | Karikatür nedir, karikatürize etmek nedir ? Neden karikatür çizilir? | Ders araç gereçlerinin temini. |
| 3 | Dünya karikatür tarihinin kısaca ve örneklerle anlatılması. Başlıca çizerler, tarzları ve en başarılı karikatürlerin irdelenmesi. | |
| 4 | Türk Karikatür Tarihi'nin kısaca ve örneklerle anlatılması. | |
| 5 | Karikatür tarihi ve ünlü çizerler hakkında edinilen bilgilerin sunumu. Karikatür sanatçılarının çizim tarzları. | |
| 6 | Belirlenen konular üzerine karikatür çizimi, tarz belirleme çabaları, çizimler üzerinde konuşmalar. yapıcı eleştiriler. | |
| 7 | Ara Değerlendirme | İlk altı hafta yapılan çalışmaların gözden geçirilmesi. |
| 8 | Örneklerle karikatür türlerinin (politik, eğlence, global sorunlar vb.) anlatılarak öğrencilerin bu türlerden birini seçmesi. | |
| 9 | Espritüel açıdan bakabilme ve düşünebilme. Düşünce ve fikirleri en yalın biçimde çizebilme | |
| 10 | Seçilen tür üzerinde çelişkiler yakalama ve espri bulma yöntemlerinin anlatımı. | |
| 11 | Seçilen tür üzerinde çelişkiler yakalama ve espri bulma ve bulunan fikri yalınlaştırarak kağıda dökme ön bilgisi. | |
| 12 | Bulunan esprilerin tekrar gözden geçirilmesi ve karikatür taslaklarının uygulanması. | |
| 13 | Tasarlanan karikatür taslaklarının gözden geçirilmesi. Taslak karikatürler üzerinde konuşma ve tartışmalar. | |
| 14 | Hazırlanan taslak halindeki karikatürlerin tamamlanarak çizilmesi. | |
| 15 | Karikatür sergisi hazırlığı ve serginin gerçekleştirilmesi. | |
| 16 | Final değerlendirmesi | Bütün dönem yapılanların gözden geçirilmesi. |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Balcıoğlu, S. (1974). 50 Yılın Türk Karikatürü. İş Bankası. |
|---|---|
| 2. Çeviker, T. (1998). Gelişim Sürecinde Türk Karikatürü. Adam Yayınları. | |
| 3. Topuz, H. (2017). Başlangıçtan Bugüne Dünya Karikatürü. İnkılap Kitabevi. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | 8 | 30 |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 20 |
| Toplam | 27 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 80 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Sanat ve tasarım alanında çok yönlü teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | X | ||||
| 2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri araştırır, betimler, çok boyutlu olarak algılar, tasarlar, doğru yöntem ve tekniklerle uygular. | X | ||||
| 3 | Alanıyla ilgili bilgileri yaratıcılığa dönüştürür. | X | ||||
| 4 | Alanı ile ilgili projelerde, kavramsal boyuttan ürün aşamasına kadar bireysel ve grup üyesi olarak planlama ve uygulama yapar. Toplumla paylaşır ve değerlendirir. | X | ||||
| 5 | Alana özgü öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, yaşam boyu toplumsal sorumluluk bilinci ve eleştirel yaklaşımla kendisini geliştirir. | X | ||||
| 6 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır | |||||
| 7 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar | |||||
| 8 | Alanında sorunların çözümüne ilişkin nicel ve nitel verileri kullanarak projeler üretir, projeleri yürütür, uzman olan veya olmayanlarla paylaşır | X | ||||
| 9 | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslar arası değerlerin farkına varır ve etik değerlere göre hareket eder. | |||||
| 10 | Soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, özgün eserlere dönüştürür. | X | ||||
| 11 | Sanat kültürü ve tarihi konusunda donanımlı ve estetik duyarlığa sahiptir. | X | ||||
| 12 | Evrensel adalet duygusuna, kültürel, etik değerlerin ve çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgi duyarlığa sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 10 | 3 | 30 |
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 3 | 6 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 3 | 6 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
