AKTS - Sosyal Sorumluluk Kampanyaları
Sosyal Sorumluluk Kampanyaları (HIR504) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Sorumluluk Kampanyaları | HIR504 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
 | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere sosyal sorumluluk projelerinin her aşamasının değerlendirebilecek bilgi birikimini sağlamaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Sosyal sorumluluk, kamu yararı, doğruluk ve nesnellik gibi kavramlar. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | En Azından İyi Bir Şey Yapmak | s.1-22 | 
| 2 | Kurumsal Sosyal Girişimler | s.22-49 | 
| 3 | Sosyal Farkındalık ve İlgiyi Arttırmak | s.49-81 | 
| 4 | Sebep İlişkili Pazarlama | s.81-114 | 
| 5 | Kurumsal Sosyal Pazarlama | s.114-144 | 
| 6 | Kurumsal Filantropi | s.144-175 | 
| 7 | Toplum Gönüllülüğü | s.175-207 | 
| 8 | Sosyal Sorumluluk Sahibi İşletme Uygulamaları | s.207-235 | 
| 9 | Öğrenci Sunuşları (Bir STK Röportajı) | |
| 10 | En İyi Yirmibeş Örnek | s.235-262 | 
| 11 | Kurumsal Fon ve DestekKazanmak İçin Pazarlama Yaklaşımı: On Öneri | s.262-277 | 
| 12 | Proje: Kampanya Planlama | |
| 13 | Proje: Kampanya Yürütme | |
| 14 | Proje: Kampanya Değerlendirmesi | |
| 15 | Sunuş ve Tartışma | |
| 16 | Genel Değerlendirme ve Öneriler | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Kotler, P. Nancy Lee (2006),Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İstanbul Mediacat. | 
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 1 | 30 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | 1 | 70 | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - | 
| Genel Sınav/Final Juri | - | - | 
| Toplam | 2 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirip, bir arada kullanır. | |||||
| 2 | Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur ve bunları kullanır. | |||||
| 3 | İşletmecilik alanı ile ilgili konularda belirsizlik ve karmaşa durumlarında yaratıcı ve yapıcı çözümler üretir. | |||||
| 4 | İşletmeciliğin temel kavramlarını ve temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. | |||||
| 5 | Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | |||||
| 6 | Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilir ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilir. | |||||
| 7 | İşletmecilik alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile iş birliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
| 8 | İşletmecilik alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip olur. | |||||
| 9 | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımı yapar. | |||||
| 10 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | |||||
| 11 | Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışabilir, sorumluluk alabilir, risk analizi yapabilir, değişime ayak uydurabilir, eleştirel düşünebilir ve sorun çözmede inisiyatif kullanabilir. | |||||
| 12 | . | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 20 | 20 | 
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 5 | 5 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 73 | ||
