AKTS - Dönem Projesi
Dönem Projesi (TUR598) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dönem Projesi | TUR598 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Uzaktan, Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin amacı Yüksek lisans programını tezsiz bitiren öğrencilere, bir tez yazımında olduğu gibi, bir araştırma projesinde izlenecek yolları öğretmek ve ileride yapacakları profesyonel çalışmalara rehber olabilmektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Akademik yazım ve araştırma teknikleri, dönem projesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tur 597 dersine giriş. – oryantasyon- ders bilgi formu ve derse giriş. | Ders bilgi formu |
| 2 | Araştırma kağıtları x kompozisyonlar; İyi bir araştırma kağıdının özellikleri; Zaman planlaması | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
| 3 | Beyin fırtınası yapmak; Önplanlama; Kaynakları değerlendirmek; Konunun çerçevesini belirlemek; Fikirleri belirlemek | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
| 4 | Hipotez yazmak; Hipotez örnekleri; Öğrencilerin kendi hipotezleri üzerinde çalışmaları | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
| 5 | Kütüphane kaynaklarının kullanımına yönelik seminer. (Konferans salonunda kütüphane yönetimi ile ortaklaşa bir çalışma) | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler ve öğrencilerin araştırma makaleleri |
| 6 | Araştırma kağıdı ve Proje planlaması (Neden planlama yapılır, türleri nelerdir?) | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler ve öğrencilerin araştırma makaleleri |
| 7 | Öğrenciler kendi Projeleri üzerinde çalışırlar ve dersin hocasına sorularını sorarlar. | Ders hocasının dağıttığı kaynaklar |
| 8 | APA metin içi alıntı teknikleri | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
| 9 | APA metin içi alıntı teknikleri | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler |
| 10 | APA referans yazma teknikleri | Ders hocasının dağıttığı kaynaklar ve öğrencilerin araştırma makaleleri |
| 11 | Araştırma kağıdını kontol etme teknikleri | Ders sorumlusunun dağıttığı belgeler ve öğrencilerin araştırma makaleleri |
| 12 | Sınıf içi çalışma: Projelerin 1. kopyalarına eleştiri verilmesi. | Öğrencilerin araştırma kağıtları |
| 13 | Projeler için kısa özet yazmak. (Niçin yazılır, kuralları nelerdir) | Ders hocasının dağıttığı kaynaklar ve öğrencilerin araştırma kağıtları |
| 14 | Örnek bir Projenin öğrencilerin yazdıkları diğer projeler ile son bir kez kıyaslanması. | Öğrencilerin projeleri |
| 15 | Ders özeti ve değerlendirmesi Öğrencilerin kağıtları | Öğrencilerin projeleri |
| 16 | Proje üzerine soru-cevap oturumu | Öğrencilerin projeleri |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Sosyal Bilimler enstitüsü, proje hazırlama esasları yönergesi |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 20 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 80 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 80 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 20 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Turizm yönetiminde anlama, Öğretme ve teknik konsept kullanma becerilidir | X | ||||
| 2 | Turizm organizasyonlarını anlama, yönetim teknikleri tasarlamada ve uygulamada becerilidir. | X | ||||
| 3 | Turizm yönetiminde anlatmanın yanı sıra uygulamada planlamayı, organizasyonu, yürütmeyi, koordine etme ve kontrol fonksiyonlarını anlamayı sağlar | X | ||||
| 4 | Turizm yönetiminin stratejik, taktiksel ve eylemsel boyutlarını anlamayı sağlar | X | ||||
| 5 | Turizm endüstürisindeki modern teknikleri ve teknolojik düzenleri kullanmayı sağlar | X | ||||
| 6 | Etkin uygulama, takım bilgisi ve alternatif turizm alanlarındaki yetenekleri artırır | X | ||||
| 7 | Turizm yönetiminde teorik çalışmaların yanı sıra pratiğe odaklanır | X | ||||
| 8 | İletişim becerilerini artırır | X | ||||
| 9 | Turizm endüstürisindeki eğilimi anlamayı sağlar | X | ||||
| 10 | Turizm endüstürisindeki kalite bilincini oluşturur | X | ||||
| 11 | Turizm endüstürisindeki iş ahlakı ve sosyal sorumluluğu benimsenmesini sağlar | X | ||||
| 12 | Turizm yönetiminde takip eden alanladan en az birinde etkin uygulama yeteneği, iş bilgisi ve becerileri sağlar: servis, pazarlama, finans, insan kaynakları ve muhasebe | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 10 | 160 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | 4 | 10 | 40 |
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 100 | 100 |
| Projeler | 1 | 100 | 100 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 400 | ||
