AKTS - Seminer
Seminer (KAM600) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Seminer | KAM600 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Dersin amacı, lisansüstü öğrencilerinin dersin sonunda bir tez önerisi üretmelerine yardımcı olmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Araştırma yöntemleri; niceliksel ve niteliksel stratejiler; istatistik. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş | |
| 2 | Araştırma ilgilerinin tartışılması | |
| 3 | Araştırma konusu bulma, araştırma sorusu oluşturma | |
| 4 | Araştırma konusunun, sorusunun ve ilgili veri setlerinin tartışılması, geribildirim | |
| 5 | Tez önerisi nasıl yazılır? Aşamaları nelerdir? | |
| 6 | Tez önerisi aşamaları, tez önerisinde dikkat edilmesi gerekenler | |
| 7 | Tez önerisi taslaklarının derste sunulması ve tartışılması | |
| 8 | Tez önerisi taslaklarının derste sunulması ve tartışılması | |
| 9 | Literatüre taraması ve özeti | |
| 10 | Literatür özetlerinin tartışılması | |
| 11 | Metodoloji nedir ve neyi içerir? | |
| 12 | Metodolojilerin sunulması ve tartışılması | |
| 13 | Tez önerisinin sonuçlandırılması, önerinin sunulması, tartışma ve geri bildirim | |
| 14 | Tez önerisinin sonuçlandırılması, önerinin sunulması, tartışma ve geri bildirim | |
| 15 | Tez önerisinin sonuçlandırılması, önerinin sunulması, tartışma ve geri bildirim |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. King, G., Keohane, R. O., & Verba, S. (1994). Designing Social Inquiry: Scientific Inference in Qualitative Research. Princeton, New Jersey: Princeton University Press. |
|---|---|
| 2. Brady, H., & Collier, D. (2004). Rethinking Social Inquiry. Lanham: Rowman and Littlefield | |
| Diğer Kaynaklar | 3. Gerring, J. (2004). What Is a Case Study and What Is It Good for? The American Political Science Review, 98(2), 341-354. |
| 4. Mahoney, J. (2007) Qualitative Methodology and Comparative Politics. Comparative Political Studies, 40(2), 122-44. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 100 |
| Toplam | 1 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine ait kavramsal ve teorik bilgi ve anlayışın, metodolojik kapasitenin bu disiplinlerde yeni bilgiler ortaya koyabilecek nitelikte geliştirilmesini sağlar. | X | ||||
| 2 | Siyaset bilimi ve kamu yönetimi disiplinlerine paralel sosyoloji, antropoloji, tarih vb disiplinlerde kapsamlı bir bilgi ve anlayışa hakim olunarak disiplinlerarası bir perspektif geliştirir. | X | ||||
| 3 | Niteliksel ve niceliksel araştırma metodoloji ve metotlarına dair bilgi sahibi olunması ve bu bilginin tez yazımında ve diğer araştırmalarda kullanılmasını sağlayacak bir kapasite geliştirilmesini sağlar. | X | ||||
| 4 | Edinilen teorik, metodolojik ve disiplinlerarası bilginin alandaki tartışmaları takip edebilmek, yorumlayabilmek ve literatürdeki mevcut problem ve eksiklikleri tespit ederek gidermek için eleştirel bir anlayışı geliştirir. | X | ||||
| 5 | Literatüre katkıda bulunacak nitelikte bir tez yazılması ve yayın yapılabilmesi için gereken akademik yazım prensip ve becerilerinin geliştirilmesini sağlar. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
