AKTS - Bölüm İngilizcesi V
Bölüm İngilizcesi V (IR435) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bölüm İngilizcesi V | IR435 | 7. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı Uluslararası İlişkiler Bölümü öğrencilerini uluslararası saygınlığı olan İngilizce gazeteleri rahatlıkla okuyabilecek seviyeye çıkarmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Gazete okumaları, İngilizce yayımlanan ve uluslararası saygınlığı olan gazetelerden her hafta seçilecek haber-analiz yazıları; İngilizce yazı yazma alıştırmaları ve başvuru mektupları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Genel Giriş | Yok |
| 2 | Guardian gazetesinden Op-Ed okuması | Nich Cohen, ''Future generations will despise our ‘realism’ on Syria'', http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/sep/13/west-offer-alternative-to-isis-and-assad |
| 3 | Chinadaily gazetesinden Op--ed Okuması | Ma Xiaolin, ''Turkey should restrain anti-China protests'' http://europe.chinadaily.com.cn/opinion/2015-07/09/content_21228776.htm |
| 4 | Al-jazeera gazetesinden Op-Ed Okuması | John Bell, ''Protests in Lebanon reflect the disease not the cure'' http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2015/08/protests-lebanon-reflect-disease-cure-150827063559106.html |
| 5 | National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması | Scott MacDonald, ''Democracies vs. Autocracies: State Capitalism's Uncertain Future'', http://www.nationalinterest.org/feature/democracies-vs-autocracies-state-capitalisms-uncertain-13789 |
| 6 | National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması | Stewart Patrick, ''Machiavelli: Still Shocking after 5 Centuries'', http://www.nationalinterest.org/commentary/machiavelli-still-shocking-after-five-centuries-9126 |
| 7 | National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması | Peter Harris, ''Greek Crisis: Syriza's Failure Is Europe’s Failure, Too'', http://www.nationalinterest.org/feature/greek-crisis-syrizas-failure-europe%E2%80%99s-failure-too-13337 |
| 8 | Ara Sınav | Yok |
| 9 | National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması | Kyle Mizokami, ''NATO's 5 Most Lethal Weapons of War'', http://www.nationalinterest.org/feature/natos-5-most-lethal-weapons-war-13780 |
| 10 | Al-Monitor haber bülteninden Op-Ed Okuması | Daoud Kuttab, ''Double victory for Palestine in FIFA qualifying match'', http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2015/09/palestine-uae-football-game-historic-victory.html |
| 11 | Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması | Charlotte Proudman, ''Don’t let the abuse scare you: we can confront the sexists'', http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/sep/16/charlotte-proudman-women-sexist-misogyny |
| 12 | Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması | Tim Farron, ''For Lib Dems, everything has changed'' http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/sep/17/jeremy-corbyn-lib-dems-politics-centre-ground |
| 13 | New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması | Min Zin, ''In Myanmar, a Soft Coup Ahead of an Election'', http://www.nytimes.com/2015/09/12/opinion/in-myanmar-a-soft-coup-ahead-of-an-election.html?mtrref=topics.nytimes.com&gwh=1CA7516CDB40562E85DAD952FA34B43C&gwt=pay&assetType=opinion |
| 14 | New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması | Ngozi Okonjo-Iweala, ''Green Energy for the Poor'', http://www.nytimes.com/2015/09/10/opinion/green-energy-for-the-poor.html?mtrref=topics.nytimes.com&gwh=8A25D2D9B4C1B8F0403E95854006F539&gwt=pay&assetType=opinion |
| 15 | New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması | Neomi Szecsi, ''How Europe's Other Half Lives?'', http://www.nytimes.com/2015/09/09/opinion/how-europes-other-half-lives.html?mtrref=topics.nytimes.com&assetType=opinion&mtrref=www.nytimes.com&gwh=692E06AD3172FB224CE5FAE654FF14F5&gwt=pay&assetType=opinion |
| 16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. http://www.theguardian.com/international |
|---|---|
| 2. http://www.theguardian.com/ | |
| 3. http://www.theguardian.com/ | |
| 4. http://www.theguardian.com/ | |
| 5. http://www.theguardian.com/ | |
| 6. www.chinadaily.com.cn/ | |
| 7. www.aljazeera.com/ | |
| 8. http://www.nationalinterest.org/ | |
| 9. http://www.al-monitor.com/pulse/home.html | |
| 10. http://www.nytimes.com/ |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 20 |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 6 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | X | ||||
| 3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | X | ||||
| 4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | X | ||||
| 5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | X | ||||
| 7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | X | ||||
| 8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 7 | 7 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
