AKTS - Bölüm İngilizcesi V

Bölüm İngilizcesi V (IR435) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Bölüm İngilizcesi V IR435 2 0 0 2 4
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Şükrü Sina Gürel
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı Uluslararası İlişkiler Bölümü öğrencilerini uluslararası saygınlığı olan İngilizce gazeteleri rahatlıkla okuyabilecek seviyeye çıkarmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler güncel konuları uluslararası saygınlık kazanmış gazetelerden okuyacak ve gündemi takip edebilme yetisine sahip olacaklardır.
Dersin İçeriği Gazete okumaları, İngilizce yayımlanan ve uluslararası saygınlığı olan gazetelerden her hafta seçilecek haber-analiz yazıları; İngilizce yazı yazma alıştırmaları ve başvuru mektupları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel Giriş Yok
2 Guardian gazetesinden Op-Ed okuması Nich Cohen, ''Future generations will despise our ‘realism’ on Syria'', http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/sep/13/west-offer-alternative-to-isis-and-assad
3 Chinadaily gazetesinden Op--ed Okuması Ma Xiaolin, ''Turkey should restrain anti-China protests'' http://europe.chinadaily.com.cn/opinion/2015-07/09/content_21228776.htm
4 Al-jazeera gazetesinden Op-Ed Okuması John Bell, ''Protests in Lebanon reflect the disease not the cure'' http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2015/08/protests-lebanon-reflect-disease-cure-150827063559106.html
5 National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması Scott MacDonald, ''Democracies vs. Autocracies: State Capitalism's Uncertain Future'', http://www.nationalinterest.org/feature/democracies-vs-autocracies-state-capitalisms-uncertain-13789
6 National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması Stewart Patrick, ''Machiavelli: Still Shocking after 5 Centuries'', http://www.nationalinterest.org/commentary/machiavelli-still-shocking-after-five-centuries-9126
7 National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması Peter Harris, ''Greek Crisis: Syriza's Failure Is Europe’s Failure, Too'', http://www.nationalinterest.org/feature/greek-crisis-syrizas-failure-europe%E2%80%99s-failure-too-13337
8 Ara Sınav Yok
9 National Interest haber bülteninden Op-Ed Okuması Kyle Mizokami, ''NATO's 5 Most Lethal Weapons of War'', http://www.nationalinterest.org/feature/natos-5-most-lethal-weapons-war-13780
10 Al-Monitor haber bülteninden Op-Ed Okuması Daoud Kuttab, ''Double victory for Palestine in FIFA qualifying match'', http://www.al-monitor.com/pulse/originals/2015/09/palestine-uae-football-game-historic-victory.html
11 Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması Charlotte Proudman, ''Don’t let the abuse scare you: we can confront the sexists'', http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/sep/16/charlotte-proudman-women-sexist-misogyny
12 Guardian gazetesinden Op-Ed Okuması Tim Farron, ''For Lib Dems, everything has changed'' http://www.theguardian.com/commentisfree/2015/sep/17/jeremy-corbyn-lib-dems-politics-centre-ground
13 New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması Min Zin, ''In Myanmar, a Soft Coup Ahead of an Election'', http://www.nytimes.com/2015/09/12/opinion/in-myanmar-a-soft-coup-ahead-of-an-election.html?mtrref=topics.nytimes.com&gwh=1CA7516CDB40562E85DAD952FA34B43C&gwt=pay&assetType=opinion
14 New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması Ngozi Okonjo-Iweala, ''Green Energy for the Poor'', http://www.nytimes.com/2015/09/10/opinion/green-energy-for-the-poor.html?mtrref=topics.nytimes.com&gwh=8A25D2D9B4C1B8F0403E95854006F539&gwt=pay&assetType=opinion
15 New York Times gazetesinden Op-Ed Okuması Neomi Szecsi, ''How Europe's Other Half Lives?'', http://www.nytimes.com/2015/09/09/opinion/how-europes-other-half-lives.html?mtrref=topics.nytimes.com&assetType=opinion&mtrref=www.nytimes.com&gwh=692E06AD3172FB224CE5FAE654FF14F5&gwt=pay&assetType=opinion
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. http://www.theguardian.com/international
2. http://www.theguardian.com/
3. http://www.theguardian.com/
4. http://www.theguardian.com/
5. http://www.theguardian.com/
6. www.chinadaily.com.cn/
7. www.aljazeera.com/
8. http://www.nationalinterest.org/
9. http://www.al-monitor.com/pulse/home.html
10. http://www.nytimes.com/

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 4 20
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 40
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak X
2 Uluslararası ilişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak X
3 Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek X
4 Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak X
5 Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bir bakış açısına sahip olmak X
6 Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek X
7 Alanıyla ilgili konularda kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilmek X
8 Alanıyla ilgili kaynaklara nasıl ulaşacağını ve bu kaynakları nasıl kullanacağını bilmek X
9 Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak X
10 İngilizce’yi günlük iletişim ve ileri düzey profesyonel amaçlar için kullanabilmek. X
11 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci hakkında bilgi sahibi olmak X
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 4 1 4
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 1 1
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 2 2
Toplam İş Yükü 39