AKTS - Medya ve Toplum
Medya ve Toplum (PR236) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Medya ve Toplum | PR236 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Bu ders, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanındaki öğrencilere kitle iletişimi ile ilgili gerekli bilginin verilmesine odaklanmaktadır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Dersi alan öğrencilerin kitle iletişiminin temel kavramlarını öğrenerek, halkla ilişkiler, reklamcılık ve uluslararası kitle iletişimi hakkında perspektif oluşturması. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Tanışma | |
| 2 | Kitle iletişimi ve medya gibi kavramlara giriş | 23-25 | 
| 3 | Kitle iletişim araçlarında üretim, üretici ve ürün | 41-62 | 
| 4 | Kitle iletişim araçlarının gelişmesi, yapısı ve fonksiyonu: Kitaplar, Matbaa ve Baskı | 41-62 | 
| 5 | Kitle iletişim araçlarının gelişmesi, yapısı ve fonksiyonu: Radyo | 41-62 | 
| 6 | Kitle iletişim araçlarının gelişmesi, yapısı ve fonksiyonu: Sİnema | 41-62 | 
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Kitle iletişim araçlarının gelişmesi, yapısı ve fonksiyonu: Televizyon | 67-108 | 
| 9 | Kitle iletişim araçlarının gelişmesi, yapısı ve fonksiyonu: İnternet | 67-108 | 
| 10 | Halkla ilişkiler ve reklamcılığın gelişmesi, yapısı ve fonksiyonu | 111-125 | 
| 11 | Kitle iletişim araçlarının kontrolü: Özgür basın, sansür ve oto-kontrol | 209-223 | 
| 12 | Medyada temsilde yaygın konular | 231-280 | 
| 13 | Medyada temsilde yaygın konular | 231-280 | 
| 14 | Uluslararası kitle iletişimi | 361-369 | 
| 15 | Uluslararası kitle iletişimi | 361-369 | 
| 16 | Genel tartışma | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. David Croteau, William Hoynes, Clayton Childress - Media/Society Technology, Industries, Content, and Users | 
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | - | - | 
| Sunum | 1 | 15 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 | 
| Toplam | 3 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Uluslararası ilişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını, teorisini ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | |||||
| 2 | Bağlantılı diğer disiplinleri sentezleyen disiplinler arası bakış açısına sahip olmak | |||||
| 3 | Uluslararası ilişkilerin tarihçesiyle ilgili bilgi sahibi olmak, ilgili aktörlerin olayların tarihsel süreçlerini analiz edebilmek | |||||
| 4 | Analitik düşünme, eleştirel analiz ve argüman geliştirme yeteneğine sahip olmak | |||||
| 5 | Güncel küresel meseleler, bölgesel ve uluslararası aktörlerin mevcut ve geleceğe ilişkin pozisyonları konusunda analitik yorumlar yapma becerisine sahip olmak | |||||
| 6 | Etkin, sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak uluslararası ilişkiler alanıyla ilgili bilgi aktarımını mesleki İngilizce ile yapabilir | |||||
| 7 | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilme ve bu meselelerin hukuki sonuçlarını ortaya koyabilme ve analiz edebilme | |||||
| 8 | Uluslararası ilişkilere ait niteliksel ve niceliksel araştırma tekniklerini kullanarak analiz yapabilmek | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 10 | 10 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
