AKTS - Tasarım Yönetimi ve Pazarlama
Tasarım Yönetimi ve Pazarlama (EUT331) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tasarım Yönetimi ve Pazarlama | EUT331 | 5. Dönem | 2 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Derste, işletme ve markalar ile yürütlen profesyonel tasarım hizmetlerinde uygulanan “tasarım yönetimi” sürecine ve temel pazarlama kavramlarına odaklanılmaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Tasarım, inovasyon, Ar-Ge, proje süreci, bütünleşik pazarlama, ürün geliştirme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtılması; amaç, süreç, beklentiler ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi | |
| 2 | Tasarım Yönetimi Tanım ve Kapsamı | Mozota, B. B. (2005). Tasarım yönetimi. Kapital Medya AŞ. Er, Ö., Er, H. A., & Manzakoğlu, B. T. (2010). Tasarım yönetimi: tanım, kapsam ve uygulama. TÜSİAD. |
| 3 | Tasarım Yönetimi kavramının çıkışı ve tarihsel bağı | Mozota, B. B. (2005). Tasarım yönetimi. Kapital Medya AŞ. |
| 4 | Farklı Tasarım Yönetimi Yakşalaşımları | Güneş, S. (2006). Tasarım yönetimi kavramına rleştirel bir bakış. Doysa, XXI, ss: 90-98. |
| 5 | Uygulama | EK Kaynak |
| 6 | Tasarım ve Pazarlama | Mozota, B. B. (2005). Tasarım yönetimi. Kapital Medya AŞ. |
| 7 | Pazarlama Karması | EK Kaynak |
| 8 | Kullanıcı-Tüketici-Hedef Kitle | EK Kaynak |
| 9 | Pazar Bölümlemesi-Hedef Kitle | EK Kaynak |
| 10 | Pazarlama araştırmaları | Ek Kaynak |
| 11 | Pazarlama araştırmaları | Gegez, A. E. (2007). Pazarlama araştırmaları. Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ. |
| 12 | Marka İletişimi | Mozota, B. B. (2005). Tasarım yönetimi. Kapital Medya AŞ. |
| 13 | Marka ve Tasarım | Ek Kaynak |
| 14 | Tasarım Brief’i/Tanımı | Phillips, P. L. (2004). Creating the Perfect Design Brief: How to manage design for strategic advantage. Skyhorse Publishing Inc. |
| 15 | Tasarım Brief’i/Tanımı | Ek Kaynak |
| 16 | Tasarım, İnovasyon ve Ar-Ge | Elçi, Ş., & Karataylı, İ. (2008). İnovasyon rehberi: Karlılık ve rekabetin elkitabı. Technopolis Group Türkiye. |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Er, Ö., Er, H. A., & Manzakoğlu, B. T. (2010). Tasarım yönetimi: tanım, kapsam ve uygulama. TÜSİAD. |
|---|---|
| 2. Odabaşı, Y., & Barış, G. (2002). Tüketici davranışı. MediaCat Akademi. | |
| 3. Gegez, A. E. (2007). Pazarlama araştırmaları. Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ. | |
| 4. Elçi, Ş., & Karataylı, İ. (2008). İnovasyon rehberi: Karlılık ve rekabetin elkitabı. Technopolis Group Türkiye. | |
| 5. Güneş, S. (2006). Tasarım yönetimi kavramına rleştirel bir bakış. Doysa, XXI, ss: 90-98. | |
| 6. Phillips, P. L. (2004). Creating the Perfect Design Brief: How to manage design for strategic advantage. Skyhorse Publishing Inc. | |
| 8. Mozota, B. B. (2005). Tasarım yönetimi. Kapital Medya AŞ. Eserin orjinali: Borja de Mozota, B. (2005). Tasarım Yönetimi. MediaCat Kitapları, İstanbul. | |
| 9. Baxter, M. (1995). Product Design: A Practical Guide to the Systematic Methods of New Product Development, London, Chapman & Hall. | |
| Diğer Kaynaklar | 7. Sunumları ve diğer uygulama dokümanları dersin sorumlusu tarafından Moodle'a yüklenecektir. |
| 10. http://www.dmi.org/?page=Journal |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 20 |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Tasarım odağında yaratıcı problem tanımlama, çözüme yönelik fikir geliştirme, eleştirel düşünme ve edindiği bilgileri sentezleyerek çözüm önerileri oluşturur. | |||||
| 2 | Tasarım disiplininde kazanılan kapsamlı ve derinlemesine bilgiyi, akademik platformlarda etkin ve özgüvenli bir şekilde sunma yetkinliği kazanır. | |||||
| 3 | Tasarım projelerini ilk fikir aşamasından uygulamaya kadar etkin bir şekilde yönetme becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Tasarım alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve araştırma sonuçlarını yorumlar ve sürece dahil eder. | |||||
| 5 | Teorik tasarım bilgilerini pratiğe dökme ve yenilikçi çözümler üretebilme yeteneği kazanır. | |||||
| 6 | Uluslararası ortamlarda sözlü ve yazılı iletişim kurabilme ve tasarım alanı odaklı gündemi takip eder. | |||||
| 7 | Hem bireysel hem de takım tabanlı projelerde etkin rol alır ve bu projelerin yönetimini üstlenebilme becerisi kazanır. | |||||
| 8 | Sosyo-kültürel, sosyo-ekonomik ve çevresel bağlam ve farklılıkların bilinci ile insanın, toplumun ve çevrenin yararını gözetir. | |||||
| 9 | Tasarım alanında sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
| 10 | Tasarım alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
| 11 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayış kazanır. | |||||
| 12 | Tasarım alanında değişen bağlamların ve gerekliliklerin farkında olarak yaşam boyu öğrenme motivasyonuna ve yetkinliğine sahiptir. | X | ||||
| 13 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar, kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayış kazanır. | |||||
| 14 | Tasarım fikirlerini iki ve üç boyutlu olarak, bilgi teknolojileri ve yapay zeka uygulamalarını içeren yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanarak ifade etme becerisi kazanır. | |||||
| 15 | Endüstriyel Tasarım kapsamına giren malzeme ve üretim teknolojilerini, yazılımları öğrenme ve tasarım sürecinde kullanır. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 12 | 36 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
